Process- och utvecklingsansvarig inom Redovisning sökes till kon

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Har du gedigen erfarenhet av kvalificerad redovisning? Har du tidigare varit involverad i effektiviseringar eller systembyten? Trivs du i roller där du har eget ansvar för att driva projekt i mål? Om du känner igen dig i detta så har vi rollen för dig.Vår kund är ett av Sveriges större fastighets- och byggbolag med verksamhet i hela norden. Du kommer ingå i ett större ekonomiteam och rapportera till bolagets ekonomichef samt jobba nära bolagets fyra redovisningschefer.

Publiceringsdatum
2020-06-26

Dina arbetsuppgifter
* Avlastning och stöd till Ekonomichefen och övriga chefer inom Ekonomi
* Driva förändrings- och processprojekt för ekonomifunktionen samt bolaget shared service center
* Driva och/eller genomföra utredningar och ad hoc analyser
* Bidra i våra stora projekt där det finns behov
* Utbildningar
* Stötta chefer och medarbetare i övriga frågor kopplat till ekonomifunktionen

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer variera från olika projekt men kommer fokuseras mot utveckling och effektiviseringar inom redovisning.

Vem är du?

Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande akademisk bakgrund med inriktning mot redovisning. Vi tror att du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerad redovisning samt god erfarenhet att driva projekt. Du har god erfarenhet av skattefrågor samt K2 och K3 regelverken. Vi ser det även som meriterande om du tidigare har varit delaktig i systembyten.
För att lyckas i rollen tror vi att du är prestigelös, flexibel, pålitlig och ödmjuk. Vi ser även att du är god teammedlem och att du tidigare har jobbat i ledande och coachande roller där fokus har varit mot att utveckla och hjälpa kollegorna. Du trivs med att både få jobba på detaljnivå samt med ett helikopterperspektiv. Vi ser även att du är resultatfokuserad och drivs av att jobba med förbättringar och effektiviseringar.

Du erbjuds

Du erbjuds en spännande och utvecklande roll i ett av Sveriges större byggkoncernen där du får vara en del av utveckling framåt. Tjänsten har preliminär start efter sommaren och förväntas pågå 6 månader framåt. Uppdraget förväntas övergå till en anställning om allt känns bra för bägge parter. Kunden sitter i nya och fräscha lokaler i Solna.
Du blir anställd som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Välkommen med din ansökan via www.jurek.se.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Jobbnummer
5277839

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: