Process Specialist
Eccera Professionals AB / Datajobb / Linköping
2025-11-26
Visa alla datajobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Eccera Professionals AB i Linköping,
Finspång,
Norrköping,
Karlstad,
Järfälla eller i
hela Sverige Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Linköping söker vi en engagerad och strukturerad medarbetare till deras team inom Operation Support Management. Teamet består av åtta personer och du blir en central del i arbetet med att äga och vidareutveckla en av kundens procedurer - med ansvar för dokumentation, efterlevnad och kontinuerlig förbättring.
Du driver förbättringsarbetet framåt, följer upp procedurefterlevnad, utbildar Group IT och fungerar som en nyckelperson i den operativa styrningen av processerna. Rollen kräver både hög samarbetsförmåga och förmågan att arbeta självständigt.
Arbetstiden är förlagd till helgfria vardagar mellan 07.00-18.00, samt beredskap 24/7 enligt schema. Resor inom Sverige kan komma att förekomma.
Krav på svenskt medborgarskap EJ säkerhetsklassning.
Som konsult på Eccera får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Publiceringsdatum2025-11-26ArbetsuppgifterUtveckla, dokumentera och förbättra den procedur du ansvarar för
Skapa utbildningsmaterial och genomföra utbildningar
Uppföljning av procedurefterlevnad
Ta fram rapporter och dashboards
Leveransuppföljning
Ärendeanalyser och trendrapportering
Hantera eskaleringar
Major Incident Management
Delta i beredskap 24/7
Koordinera och hantera incidenter
Medverka vid revisioner och riskanalyser
Dokumentation av processer och rutiner
Moderera möten och driva forum
ProfilFör att lyckas i rollen ser vi att du har:
Kunskap och erfarenhet av IT Service Management-processer (t.ex. Incident, Service Request, Change, Problem)
Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga
Förmåga att koordinera och driva förbättringsarbete
Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande erfarenheter
Erfarenhet av ServiceNow
Kunskap i JIRA och Confluence
Tidigare roller såsom Major Incident Manager, Change Manager, Problem Manager, Knowledge Manager eller liknande
Erfarenhet av agilt arbetssätt
Minst 2 år inom Servicedesk
Projektledningserfarenhet
ITIL Foundation v3 eller v4
Vad vi erbjuder
På Eccera får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Eccera Professionals AB (org.nr 556718-3693)
Kontakt Christian Gidlöv
christian.gidlov@eccera.com Jobbnummer 9616221