Process & Organisation Officer

BSH Home Appliances AB / Organisationsutvecklarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BSH Home Appliances AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje, Nykvarn eller i hela Sverige

Välkommen till innovationsledaren inom hushållsapparater, välkommen till vårt team!
BSH Home Appliances AB ingår i BSH Home Appliances Group.
Med våra produkter med märken som Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau, samt våra regionala och lokala märken, gör vi livet enklare. Vi är en internationell koncern med en årsomsättning på runt 13 miljarder euro under 2016 och mer än 56,000 anställda. Vi inspirerar genom intelligent teknik, utmärkt design, energisnåla produkter samt en god arbetsmiljö.
Ta ett steg vidare i din karriär - tänk framåt med oss.

BSH Home Appliances AB söker nu en Process and organization Officer till vårt nordeuropeiska huvudkontor i Solna

Vi erbjuder

Du kommer självständigt driva och projektleda arbetet kring process management och organisationsutveckling, vilket bland annat innebär att skapa och utveckla processer inom vår Nordeuropeiska organisation. Du arbetar tätt tillsammans med våra olika avdelningar och processägare för att på bästa sätt bygga upp och optimera befintliga processer som löper över en eller flera avdelningar. I ansvaret ligger att utvärdera och bedöma syfte, design och användandet av våra processer.

Du kommer också ha ansvaret för att anpassa och implementera globala policies till vår lokala verksamhet, vilket innebär dels att utforma och implementera policies självständigt och dels supportera ledare och processägare i denna process.

Du kommer vara huvudkontaktperson gällande den digitala plattform där våra guidelines/policies är synliga och du säkerställer konsekvent användande av denna plattform samt koordinerar och kontrollerar att regelbundna uppdateringar av policies genomförs i organisationen.

I rollen ingår också att vara support till vår Compliance Officer vad gäller årliga internkontroller samt att vara support till vår Risk Manager.

Du kommer rapportera till Head of Finance för Nordeuropa men kommer också att få möjlighet att arbeta i vissa projekt tätt tillsammans med vår ledning.

Du erbjuder

För att nå framgång i den här rollen så ser vi att du har tidigare erfarenhet från projektledning och organisationsutveckling.

Du har akademisk bakgrund inom ekonomi eller motsvarande. Som person söker vi dig med stort driv och som är duktig på att kommunicera inom olika nivåer inom en organisation. Du tycker om att ta egna initiativ och har ett stort intresse av att driva förändring och effektivisering. Du är en person som gärna lär dig av andra samtidigt som du delar med dig av dina egna kunskaper för att uppnå vad som är bäst för organisationen.

Du kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska.

Kontaktperson och ansökan

Om du har några frågor kring rollen är du välkommen att kontakta Magnus Kald (Head of Finance): magnus.kald@bshg.com

Urval sker löpande och vi ser däför fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast 19 november 2017.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-10-27

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
BSH Home Appliances AB

Adress
BSH Home Appliances AB
BOX 503
16929 Solna

Kontorsadress
Landsvägen 32

Jobbnummer
3771148

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BSH Home Appliances AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BSH Home Appliances AB: