Process Manager till Lindorff

Lindorff / Bankjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindorff i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Om Lindorff

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.

Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 4 100 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).

Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII. www.lindorff.se

Publiceringsdatum
2016-10-05

Dina arbetsuppgifter
Collection Mangement inom Lindorff är produktägare och ansvarar för att produkterna är marknadsanpassade, effektiva och konkurrenskraftiga. Collection Management teamet arbetar med att utveckla våra tjänster, öka digitaliseringen av våra kommunikationskanaler, driva projekt, övervaka och ständigt förbättra våra processer och kravställer gentemot IT.

Vi söker nu marknadens bästa Process Manager med fokus på att inkassoprocesserna, avseende 3PC fordringar, är ekonomiskt effektiva och intäktsdrivande, samt att de är konkurrenskraftiga och förenliga med legala krav. Du kommer att ha många kontaktytor inom Lindorff; alltifrån Channel Manager, Product Manager och Operation Manager till hela den operativa verksamheten.

Du rapporterar direkt till Collection Manager för 3PC och tjänsten är företrädesvis placerad på Lindorffs kontor i Göteborg alternativt Stockholm.

Dina huvuduppgifter består främst av:

• Ansvara för hela processkedjan för 3PC fordringar.
• Ansvara för Outbound strategi.
• Ansvara för att kontinuerligt optimera processerna.
• Säkerställa optimala kommunikationskanaler, i tätt samarbete med Channel Manager och Project Manager.
• Månadsvis avrapportera performance på alla delar i kedjan, både det frivilliga och det legala flödet.
• Aktivt säkerställa förbättringsåtgärder för processerna i sin helhet och ständigt arbeta med Champion Challenger så att Lindorff och kund får maximal inkassering.
• Aktivt delta i kundimplementationer.
• Följa upp och analysera lösningsgrader, trender och avvikelser och föreslå förbättringar.
• Delta och aktivt bidra i möten, både internt och externt.
• Säkerställa att debitering och fakturering fungerar optimalt och är 100% korrekt.
• Utforma rätt processtrategi för respektive kund i tätt samarbete med Collection Manager.
• Säkerställa underlag och delta i kalkylarbetet för nya kunder.
• Översätta operativa behov till konkreta beställningar av IT-utveckling.
• Delta i prioriteringsforum för IT-utveckling.

Vem är du?

För tjänsten krävs en djup kunskap om inkasso och de processer/regelverk som styr verksamheten. Vi ser gärna att du idag arbetar på ett inkassobolag och har erfarenhet från telecom-, bank / finansfordringar.  Önskvärt är också erfarenhet av Outbound processer och strategier. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper inom Excel, PowerPoint och gärna SQL samt vana att arbeta med kvalitetsuppföljning och avrapportering. Du har troligtvis en utbildning inom ekonomi/juridik eller IT.

Som person är du innovativ, kreativ och nyfiken. Har du tidigare fått kommentaren att du är en utåtriktad idéspruta så är detta väldigt positivt för tjänsten. Du är process- och lösningsfokuserad och du har en god förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt. Analytisk och strukturell tillsammans med kvalitetsmedvetenhet är också viktiga egenskaper för tjänsten. Du är kommunikativ och har en god presentationsteknik samt uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Då en av våra viktigaste värderingar är Caring, så ser vi väldigt gärna att du är öppen och ödmjuk som person med glimten i ögat.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Resor inom tjänsten kan förekomma.

Vad vi erbjuder

Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och Stockholm och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.

Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Så ansöker du
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Lars-Olof Hellberg, Collection Manager, 0705-60 62 48 eller Maria Elmberg, HR Business Partner, 076-037 78 40. Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 23 oktober.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindorff

Adress
Lindorff
Kungsgatan 57A
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3087103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindorff

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindorff: