Process Developer Specialist till Intrum
Intrum Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Sverige AB i Göteborg,
Nacka,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du vara en av nyckelpersonerna som bidrar till att vi förbättrar vår operativa leverans? Motiveras du av att ifrågasätta gamla sanningar och hitta nya lösningar som innebär effektivisering av arbetssätt? Då kanske du är personen som vi söker!
Intrum är mitt i en viktig och spännande förändringsresa. Förändringen drivs till stora delar under ett koncerngemensamt transformationsprogram med syfte att harmonisera arbetssätt och processer för att stärka vår långsiktiga konkurrenskraft både globalt och lokalt. Samtidigt har vi en ambitiös affärsplan för att vidareutveckla den svenska verksamheten i syfte att skapa ytterligare värde för våra kunder och deras kunder.
I arbetet framåt söker vår enhet Operational Performance nu förstärkning. Enheten har fokus på utvecklingsarbete och arbetar för att bl.a. säkerställa optimalt resultat genom att se över processer, systemstöd och arbetsmetoder
Om rollen
I rollen som Process Developer Specialist kommer du att leda uppdrag i syfte att utveckla metoder och arbetssätt. Du driver uppdragen självständigt med involvering av andra resurser från antingen det egna teamet eller från andra delar av verksamheten. Arbetet innebär kartläggningar av nuvarande arbetssätt för att i nästa steg föreslå förbättringar utifrån analys. Du kommer även att arbeta med att implementera förbättringarna för att sedan följa upp resultatet och utvärdera. En del av ditt fokus kommer även vara att sprida "best practice" inom och mellan team.
Vi erbjuder en utvecklande roll av varierande karaktär och där du får möjlighet till att påverka den operativa verksamheten och självständigt driva ditt arbete. Du arbetar på uppdrag men har även möjlighet till att initiera uppdrag själv.
Exempel på ansvar och arbetsuppgifter
* Delta vid implementeringar av affärer där specifika krav och behov finns
* Delta alternativt driva förändringar inom verksamheten vid ny lagstiftning/praxis
* Vara aktiv kravställare av verksamhetens behov gällande systemstöd och samverka nära Product Management & IT
* Föreslå strategier/arbetssätt som innebär effektivisering med ökad automation
* Utföra och agera på inkommande servicecalls från verksamheten
* Delta i prioriterade projekt/initiativ
* Vid behov delta i operativa möten med myndigheter, leverantörer, externa partners, prospekts och kunder
Om dig
Vi söker dig som har genuint intresse för förändringsarbete och har förmåga att tänka innovativt och lösningsorienterat. Du är flexibel och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt. Du trivs med att ta initiativ, är drivande som person och nyfiken. Vidare besitter du en kommunikativ, pedagogisk och relationsbyggande förmåga. Även om ditt arbete till stor del är självständigt uppskattar du att vara en del av ett engagerat och samarbetsvilligt team.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande roll där du skaffat dig mycket god kunskap om inkassoprocessen och den lagstiftning som vi regleras av. Du har erfarenhet av att ha arbetat aktivt med förändringsledning och utveckling av arbetsmetoder och processer. Det är meriterande om du har djupare kunskap om processer rörande köpta fordringar och inkassobevakning.
Du är strukturerad och har erfarenhet att leda mindre projekt. Du har väl utvecklad förmåga att uttala dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Kanske har du en passande universitetsutbildning i ryggen eller så har du förvärvat dina kunskaper på annat sätt.
Vi erbjuder
Intrum leder vägen mot en sund ekonomi. Vår verksamhet handlar om att hjälpa andra. Vi hjälper skuldsatta ut ur en svår situation och vi hjälper företag få betalt, så att de kan växa, anställa och blomstra, vilken i sin tur är bra för hela samhällsekonomin. Din insats kommer att göra skillnad för många. Dessutom får du del av de karriärutvecklingsmöjligheter vår stora och varierande verksamhet erbjuder.
Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och arbetar aktivt med att kunna erbjuda en riktigt bra arbetsmiljö, ett gott ledarskap och fina anställningsförmåner bl.a. ett generöst friskvårdsbidrag. Vi har frihet under ansvar och leverans är det som räknas. Vi har respekt för livspusslet och uppmuntrar en flexibel arbetssituation.
Publiceringsdatum2021-05-18Om tjänstenTjänsten som Process Developer Specialist är en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort för tjänsten är antingen Sickla eller Göteborg. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Westlund per mail:
Sök gärna redan idag men senast den 31 maj 2021
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIntrum Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "R947".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Intrum Sverige AB (org.nr 556134-1248)
Jobbnummer 5716476
Observera att sista ansökningsdag har passerat.