Problemlösande systemtekniker till IT-avdelningen

Domstolsverket / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Domstolsverket i Jönköping, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill jobba med IT som bidrar till demokrati och rättstrygghet.

Som systemtekniker på Domstolsverket är du både ett stöd och en kraft för utveckling för hela Sveriges Domstolar. Du löser problem åt kollegor över hela landet och ser till att IT-systemen fungerar så att domstolarna kan handlägga mål och ärenden på ett rättssäkert och effektivt sätt.



Arbetet innebär
IT-avdelningen är hjärtat i 80 domstolars digitalisering och underlättar vardagen för över 7000 användare över hela landet. Som systemtekniker ingår du i vår klientgrupp. Tillsammans ansvarar gruppen för drift, förvaltning och utveckling av Sveriges Domstolars Windowsbaserade klientplattform.

I rollen kommer du också agera Problem manager, vilket innebär att du leder en arbetsgrupp för att hitta långsiktiga lösningar på problem. Du fungerar i den rollen som samordnare och har till din hjälp olika kompetenser från din grupp och andra grupperingar på IT-avdelningen, där totalt 100 medarbetare arbetar. Du arbetar också i projektform tillsammans med kollegor från avdelningen och från hela Sveriges Domstolar.


Om dig
Vi söker dig som tar ansvar för både ditt eget och gruppens arbete. Du har initiativförmåga och driv, är serviceinriktad, analytisk och kan arbeta lugnt och metodiskt även under tidspress. Du har förmågan att tillsammans med andra driva problemlösningsarbete framåt.

Du har:

- IT-utbildning på högskolenivå (eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt).
- god erfarenhet och kunskap om Windowsbaserad klientmiljö och Microsofts System Center Configuration Manager
- fördjupad kunskap och erfarenhet av incidenthantering



Det är ett plus om du också har erfarenhet och kunskap inom:

- Active Directory
- Azure Active Directory
- Powershell
- ITIL och automatisering



Självklart står du bakom vår värdegrund - lyhördhet, återkoppling, arbetsglädje och helhetssyn.



Domstolsverket
Domstolsverket har sitt huvudkontor i Jönköping och lokalkontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 390 personer med att utveckla, administrera och stödja Sveriges Domstolar inom IT, HR, kompetensutveckling, ekonomi, juridik, kommunikation, säkerhet och fastighetsfrågor. Sveriges Domstolar utgörs av ett 80-tal olika domstolar där cirka 7000 personer arbetar. Hos oss på Domstolsverket har vi hög kompetens bland våra medarbetare och vi arbetar engagerat, kvalitetsinriktat och målstyrt. Som medarbetare på Domstolsverket har du möjligheter att utvecklas och att själv bidra till utvecklingen inom Sveriges Domstolar. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam, modern och utvecklande miljö som ligger centralt i Jönköping.

Publiceringsdatum
2019-01-21

Övrig information
Det är en tillsvidaretjänst som ska tillsättas med 100% tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-18
Ange följande referens när du ansöker: 0197-2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Dragan Stanojevic, enhetschef, IT-center 0702664193

Företag
Domstolsverket

Adress
Domstolsverket
Kyrkogatan 32
55181 Jönköping

Kontorsadress
Kyrkogatan 32

Jobbnummer
4565846

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Domstolsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Domstolsverket: