Problemlösande Helpdesktekniker till IT-support

Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm, Västerås, Norrköping, Borlänge, Borås eller i hela Sverige

Är du serviceinriktad, driven och gillar när det händer mycket? Vi på Wise IT är på jakt efter flera duktiga helpdeskmedarbetare för uppdrag hos vår kunds globala IT-support i Stockholm.

Om Wise IT

Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!

Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.

Din vardag

I rollen som helpdesktekniker i IT-support kommer du att ta emot inkommande samtal och mail från användare som behöver hjälp med sina IT-relaterade problem. Med hjälp av din pedagogiska sida förklarar du problemen på bästa sätt för användarna över telefon.

De ärenden som inkommer kan variera en hel del och därför blir din vardag allt annat än tråkig! Det kan vara allt från att flash animationer inte visas i Explorer till klurigare problem som du inte direkt vet svaret på som du istället själv får hitta, till exempel genom att söka på forum eller samarbeta med dina kollegor. Eftersom att du är en lösningsorienterad och kommunikativ person kommer du klara av arbetet i ärendehanteringssystem och att lösa de mesta inkommande samtalen galant.

Dina blivande kollegor och bollplank är ett glatt och fokuserat gäng med god sammanhållning. Tjänsten ingår i vår konsultverksamhet, vilket innebär att du kommer att bli anställd hos oss på Wise IT och jobba ute hos vår kund.

Vem är du?

Då arbetet innebär högt tempo och ställer krav på din tekniska förmåga vill vi gärna att du har tidigare arbetserfarenhet från 1stline supportarbete. Arbetet passar dig som har kunskap och erfarenhet av:

Active Directory
Ärendehanteringssystem
Windows 7/8/10
Exchange/Outlook
Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift

Låter detta intressant?

Vi ser fram emot just Din ansökan redan idag då jobbet kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdag!

För mer information om tjänsten så maila vår kandidatansvariga Johanna Nybom johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy på rebecca.levy@wiseit.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-03-10

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
johanna nybom johanna.nybom@wiseit.se
Rebecca Levy rebecca.levy@wiseit.se

Företag
Wise IT

Adress
Wise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavagen 13 11157, Stockholm

Jobbnummer
3367792

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT: