Problem Manager till Tieto

Top Talent Jobs International Sweden / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Top Talent Jobs International Sweden i Stockholm

Description
Till vår kund Tieto söker vi en Problem Manager med start 1 september. Detta är ett hyrköp efter 6 månader går man över till heltidsanställning ute hos kunden.

Hos oss kommer du att ansvara för att hantera livscykeln för alla problemrelaterade ärenden. Ditt främsta mål är att förebygga och minimera inverkan av incidenter och att arbeta proaktivt med hållbara lösningar.

Minikrav
Du ska vara certiiferad i ITIL foundation och gärna ha några års erfarenhet inom Problem mangement.
Du behöver dessutom kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

Vi erbjuder dig
Tieto erbjuder dig en utmanande position inom ett spännande område och en arbetsplats med ett kreativt och positivt arbetsklimat. Du får möjligheter till professionell utveckling i en teamorienterad organisation och får arbeta tillsammans med kompetenta kollegor som alla strävar efter att uppnå bästa resultat och skapa värde för Tietos kunder! Vi själva tycker att arbetet hos oss är både roligt och utvecklande och vi välkomnar dig som vill använda din tidigare erfarenhet på nya områden.

Din profil och erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet sedan tidigare i rollen som Problem Manager.
Du kommer att vara en viktig del av servicedesk teamet och samtidigt ha en regelbunden och nära dialog med kunden, etablera och leda samverkans möten samt träffa kundens övriga leverantörer. Du behöver vara extra lyhörd och snabbt kunna sätta dig in i kundens problem. Kunden är i fokus från första stund.

Rollen kräver även att du har lätt för att kommunicera väl i tal och skrift med kunden och kunds övriga leverantörer men också internt inom Tietos organisation.

Du behöver vara duktig på att analysera samband mellan incidenter och problem. Kunna förstå kundens affärskritiska miljö och verksamhetspåverkan där en incident kan få stora konsekvenser för kunden.

Du kommer också ansvara för att dokumentera, skapa, samt säkerställa att vi har väl fungerande rutiner och processer på plats. Du är framåt och drivande och sprider gärna din kunskap till dina kollegor.

Top Talent Jobs är ett rekryterings och bemmaningsföretag inom Ekonomi Och IT.
Vi jobbar med de bästa Toptalangerna på marknaden och det finns stora utvecklingsmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Du anställs förs av Top Talent Jobs i sex månader då detta är ett Hyr-köp initialt, sedan heltidsanställning hos Tieto.för Arbetstid: 100% Språk: Svenska / Engelska

Publiceringsdatum
2018-08-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-27

Företag
Top Talent Jobs International Sweden

Adress
Top Talent Jobs International Sweden
Kungsgatan 8
11143 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 8

Jobbnummer
4313594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Top Talent Jobs International Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Top Talent Jobs International Sweden: