Problem Manager till Swedavia IT

Swedavia / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedavia i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Sigtuna, Norrköping eller i hela Sverige

Problem Manager till Swedavia IT

Vill du vara med och bygga morgondagens digitaliserade flygplats?

Swedavia IT består av ca 80 medarbetare, med huvudansvar för alla IT-leveranser, där en mycket stor del av den tekniska miljön är outsourcad. Inom Swedavia IT drivs flera förändringsprogram med målsättningen att ge verksamheten det stöd de behöver. Programmen består av flertalet delprojekt som alla inom olika områden leder till effektiviseringar och förbättringar i interna processer och ökar möjligheterna att skapa verksamhetsnytta.

Swedavia IT är i en expansiv fas och söker dig som brinner för Problem Management! Vill du jobba med en central process och bli en del av ett team som tillsammans optimerar våra operativa processer? Sök då rollen som Problem Manager med arbetsplats på Swedavia IT på Arlanda.

Dina arbetsuppgifter
Som Problem Manager kommer du att vara med och införa så väl som implementera vår nya problem process. I rollen blir du ansvarig för att identifiera orsaker till varför vissa typer av incidenter och eskaleringar uppstår samt föreslå åtgärder för hur vi säkerställer att det inte inträffar igen.

Du arbetar operativt med problem processen inom hela Swedavia IT vilket innebär att du prioriterar, koordinerar och allokerar resurser som krävs för att driva och undersöka problem. En av dina arbetsuppgifter blir även att ansvara för ett av våra CMDB-verktyg.
I rollen är du också ansvarig för att kontinuerligt utvärdera och driva utveckling av processen samt motivera andra att följa den. Du säkerställer att processaktiviteterna utförs korrekt samt vägleder och utbildar personer som arbetar i processen. Att dokumentera och se till att processen följer riktlinjer samt uppdateras kontinuerligt blir också viktiga uppgifter.

Din profil
För att lyckas i rollen behöver du ha arbetat med problem management i en outsourcad leverans av IT. Du har erfarenhet av processarbete, med fördel införande och implementation, som Incident eller Problem Manager och är certifierad inom ITIL Foundation v3. Du är van att analysera, koordinera och leverera lösningar av problem samt följa upp externa leverantörer. Du har en övergripande teknisk förståelse för verksamhetsnära IT och vet vad som är kritiskt.

Som person är du handlingskraftig med stort leveransfokus och räds inte att driva på för att få resultat. Samtidigt är du analytisk, strukturerad och noga med detaljer för att hitta rätt lösning på incidenter och problem. Vidare är du kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi erbjuder
Vi kan erbjuda en betydelsefull och utvecklande tjänst på en enhet som genomsyras av hög professionalism, öppet arbetsklimat och starkt affärsfokus.

Är du trött på att sitta i köer? Till Arlanda tar du dig på 20 minuter från Stockholms City med kollektiva transportmedel. Swedavia subventionerar även resor med kollektiva transportmedel för medarbetare stationerade på Stockholm Arlanda Airport.

På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag. På Swedavias hemsida (https://www.swedavia.se/om-swedavia/jobba-hos-oss/) och i Framtidens Karriär (http://framtidenskarriar.se/itdata/utveckla-morgondagens-flygplatser-pa-swedavia/) kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.

Anställning och kontakt
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du här www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning.html

Tjänsten är tillsvidare med placeringsort Stockholm-Arlanda. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Jenny Laurell, Rekryteringsspecialist, telefon 073 867 77 78, e-post jenny.laurell@swedavia.se alternativt Camilla Rosenvinge, IT Manager Operations Processes telefon 010-109 05 67, e-post camilla.rosenvinge@swedavia.se.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 15 oktober 2017

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-09-28

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Laurell jenny.laurell@swedavia.se

Företag
Swedavia

Adress
Swedavia
Box 190 45
10316 Stockholm-Arlanda

Kontorsadress
Box 190 45

Jobbnummer
3722736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedavia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedavia: