Proaktiv Kundrådgivare
Danske Bank / Butikssäljarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Danske Bank i Linköping,
Örebro,
Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Proaktiv Kundrådgivare
Danske Bank i Sverige är en utmanare på den svenska bankmarknaden och har som fullservicebank ett brett utbud av produkter och tjänster. Inom Personal Banking erbjuder vi privatpersoner kvalificerad rådgivning och kompletta lösningar inom bland annat finansiering, kapitalförvaltning, pension och försäkringar. Vår rådgivning tillhandahålls via vårt nät av Rådgivningscenter och sker både genom fysiska möten och virtuella kanaler.
Contact Center är en enhet i Danske Bank som erbjuder bankens kunder tillgänglighet till hög kompetens inom kvalificerad rådgivning och service via moderna kanaler. Enheten präglas av en snabb förändringstakt och utmanar traditionella arbets- och förhållningssätt.
Rollen
Din roll blir att genom ständiga kundkontakter få våra kunder att optimera och utveckla sitt engagemang i vår bank över telefon, men även via bankens hemsida. Uppdragens karaktär skiftar till allt ifrån kontakt med nya kunder i välkomstsamtal, försäljning av specifika produkter, samt kontakt med befintliga kunder. Samtalen är kampanjstyrda med fokus på kundens behov och efterfrågan.
Om dig
Som person är du en målfokuserad och energisk lagspelare med en stark drivkraft att vilja lyckas. Du tycker om försäljning och trivs med ett proaktivt arbete i ett högt tempo. Du är en utåtriktad person med höga ambitioner för våra kunder, såväl som för din egen utveckling. Du tar dig an nya uppgifter, samtidigt som du trivs med fasta rutiner och återkommande sysslor. Du är duktig på att förstå kunder, med en förmåga att fånga och utveckla kundernas behov av våra tjänster och produkter. Tidigare erfarenhet av rådgivning inom bank eller försäkring är en fördel men inget krav. Ekonomiexamen från högskola eller universitet är en stark merit.
Publiceringsdatum2015-10-21Om företagetOutbound är bankens avdelning för proaktiv verksamhet. Vi riktar oss mot privatkunder och arbetar med såväl nya som befintliga kunder. Vi jobbar främst med korsförsäljning och kundnöjdhet för att öka värdet för varje kund. Verksamheten är en del av affärsområdet Personal Banking.
Vi erbjuder
Contact Center och Outbound ligger i fina lokaler i centrala Linköping. Här omges du av ambitiösa, kompetenta och trevliga kollegor. Karriärmöjligheterna inom banken är mycket goda och som Kundrådgivare får du en bred och allmän kompetens om bankens produkter, system och tjänster. Danske Bank är en av Nordens största bankkoncerner med en företagskultur som präglas av en entreprenörsanda med korta beslutsvägar.
Tjänsten är heltid.
Intresserad?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Parisa H. Zadeh , Chef Outbound, på 0706-544 875 eller 0752-48 44 88.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-10
FöretagDanske Bank
AdressDanske Bank
Box 328
58222 LINKÖPING
KontorsadressRepslagaregatan 6
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 013-4800000
E-postadress:
personalavdelningen@oeb.se Jobbnummer 2489520
Observera att sista ansökningsdag har passerat.