Proaktiv inköpscontroller till Dustin

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido söker en inköpscontroller till Dustin - en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter och tillhörande tjänster. Som inköpscontroller ingår du i en mindre grupp på 7-8 personer och är placerad på huvudkontoret i natursköna Nacka strand. Uppdraget är ett föräldravikariat på 18 månader men för rätt person finns goda chanser till förlängning och utveckling inom bolaget.

I rollen som inköpscontroller kommer du att analysera överenskomna finansiella och även projektrelaterade prestationer, komma fram till lämpliga åtgärder för att nå uppsatta mål samt skapa prognoser. Du kommer att få god användning för din analytiska förmåga när du utreder befintliga kostnader, förbrukning samt avvikelser från budget. Uppgifterna samlar du främst in från leverantörer, inköpsavdelningen, övriga Dustin men också relaterat till leverantörsreskontran. Det finns en önskan om att så småningom digitalisera detta varför det är en fördel om du har ett intresse för att effektivisera och förbättra rådande metoder.

För att trivas i denna roll är du en noggrann, analytisk person med tidigare erfarenhet av controlling/ekonomisk analys. Ditt strukturerade arbetssätt och din förmåga att kunna prioritera kommer väl till pass i det dagliga arbetet. Du är social och trivs lika bra med att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-10-10

Kravprofil för detta jobb
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Några års erfarenhet av analysarbete inom ekonomi och/eller inköp
• Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Erfarenhet av operativt inköpsarbete

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid. Tillträde omgående. Föräldravikariat i 18 månader med möjlighet till förlängning.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Är du en noggrann, driven person med erfarenhet av ekonomisk analys och intresse för inköp? Är du på jakt efter din nästa utmaning? Vi har nu ett utvecklande längre uppdrag för dig som vill arbeta som inköpscontroller. Är du hungrig, analytisk och bra på att prioritera? Då kan det vara dig vi söker!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15935SP i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-09
Ange följande referens när du ansöker: 15935SP
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3743684

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: