Primus-Silva - Claims & Warranty Coordinator

Infinity Human Resources Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-12-19


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Infinity Human Resources Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

.
Founded in Sweden, Primus and Silva have been developing quality outdoor gear for multiple generations. Primus is known for designing and delivering stoves and gear for backcountry and outdoor kitchens everywhere. Silva provides products that make outdoor adventure safe and accessible with compasses, headlamps, running vests and accessories. Currently, Primus and Silva are focused on providing innovative, sustainably minded and performance orientated outdoor equipment for world class athletes and everyday adventurers. The Primus and Silva brands are sold in more than 60 countries worldwide.

Primus-Silva i Sverige söker en Claims & Warranty Coordinator till sin Customer Service-avdelning. I denna roll får du ett helhetsansvar för reklamations- och garantiärenden, både gentemot B2B-kunder och direkt mot slutkonsument (D2C). Rollen är central för vår kundupplevelse och produktkvalitet och innebär nära samarbete med flera interna funktioner såsom produkt, inköp och sales.

Jobbet
Customer Service på Primus-Silva består av 6 personer, uppdelade i två team som arbetar med teknisk support, orderhantering samt reklamationer och garantier för distributörer, återförsäljare och slutkunder.

I den nya rollen som Claims & Warranty Coordinator kommer du ha helhetsansvaret för hantering och utveckling av våra reklamations- och garantiärenden inom både B2B och D2C. Du säkerställer korrekt bedömning av ärenden enligt garantivillkor och kvalitetskrav och fungerar som en viktig kontaktpunkt gentemot återförsäljare, slutkunder och interna team. Rollen innebär daglig kommunikation med kunder via telefon, ticket system och chatt, där du löser ärenden effektivt, professionellt och med hög servicekänsla.

Du ansvarar även för att dokumentera ärenden, rutiner och guidelines samt följa upp dessa. En viktig del av rollen är att driva utveckling och förbättring av våra claims- och warrantyprocesser.

Rollen innehåller även analys, statistik och rapportering. Du tar fram underlag kring återkommande problem, produkter med hög reklamationsgrad och trender över tid, och presenterar detta för produkt-, inköps- och salesteam. Du deltar i tvärfunktionella möten med ansvariga chefer för att diskutera åtgärder, förbättringar och produktutveckling baserat på insikterna från claims-arbetet.

Du kommer ha stort eget ansvar i kombination med nära samarbete med kollegor i teamet och andra funktioner inom bolaget och självklart får du den introduktion och utbildning som krävs för att lyckas i rollen.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av reklamations-, garanti- och/eller kundservicearbete och som trivs i en roll med många kontaktytor och ett tydligt kvalitetsfokus. Du har förståelse för både B2B- och D2C-flöden och är van vid att arbeta strukturerat med administration i olika system. Du har gärna erfarenhet av processutveckling och förbättringsarbete och motiveras av att hitta smartare och mer hållbara arbetssätt. Det är en fördel om du har erfarenhet från detaljhandel, outdoor eller sportutrustning, men vi ser också att rätt person kan komma från exempelvis butik så länge du trivs i en kontorsroll och har lätt för att arbeta i digitala system.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Kunskaper i tyska är meriterande men inget krav.

Vem är du
Som person är du noggrann och analytisk med förmåga att se både detaljer och helhet. Du arbetar självständigt, tar ansvar för dina ärenden och har ett starkt eget driv. Du är lösningsfokuserad, pragmatisk och trygg i att fatta beslut även när informationen är begränsad.

Du har ett intresse för produkter, funktion och hållbarhet och är nyfiken på att förstå varför problem uppstår och hur de kan förebyggas. Ett intresse för friluftsliv eller outdoorprodukter är meriterande, särskilt för att snabbt kunna sätta dig in i våra produkter, men det viktigaste är att du har viljan och förmågan att lära dig.

Vad erbjuder vi
Hos Primus-Silva blir du en del av ett engagerat och aktivt team med högt i tak och ett starkt fokus på samarbete och utveckling. Vi erbjuder en stimulerande och inkluderande arbetsmiljö där du får möjlighet att ta ansvar och påverka. Tjänsten innebär flexibla arbetsvillkor med möjlighet till hybridarbete samt ett konkurrenskraftigt friskvårdsbidrag.

Vår gemensamma nämnare är intresset för aktivitet och friluftsliv, något som präglar både vår kultur, våra produkter och vårt sätt att arbeta tillsammans.

Kontakt och ansökan
Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Anton Fredriksson på telefon, 070-3115159 eller Mårten Näsvall på e-mail; marten.nasvall@infinityhr.se

Vi ar inte emot ansökningar via mail utan du är välkommen att söka tjänsten genom att använda ansökningsformuläret nedan.

Preliminära intervjudatum för rekryteringen är:
v3. - Infinity intervjuer
v4. - Primus-Silva intervjuer

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Infinity Human Resources Sweden AB (org.nr 556783-3156)

Jobbnummer
9656323

Prenumerera på jobb från Infinity Human Resources Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Infinity Human Resources Sweden AB: