Prestigelös och lättlärd administratör sökes till myndighet

Bemannia Kontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du arbetslivserfarenhet som administratör och kan uttrycka dig väl i tal och skrift? Vill du arbeta på en expertmyndighet med flertalet uppdrag från regeringen? Söker du en arbetsplats där du ständigt får utvecklas med varierande arbetsuppgifter? Då är du välkommen med din ansökan idag.

Om uppdraget:

Kunden är en statlig myndighet med kontor i centrala Stockholm. Myndigheten fungerar både som bank, försäkringsbolag, inköpscentral och juridikbyrå och arbetar bland annat med att effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att ingå ramavtal, föra allmänhetens talan i miljöprocesser samt förvaltning av kapital. Just nu söker vi en administratör till en av myndighetens avdelningar med fokus på inköp och upphandling.

Uppdraget startar i januari och pågår till 31/8 2019.

Publiceringsdatum
2018-12-11

Arbetsuppgifter
I uppdraget kommer du att assistera avdelningschefer och enhetschefer. Du kommer att arbeta med konferensbokningar, att boka resor samt bekräftelsehantering. Du kommer således vara beställningsansvarig för avdelningen. För detta ser vi att du är strukturerad och ordningsam, lättlärd och har god kommunikativ förmåga.

Vidare kommer du att planera och samordna samt skapa, skicka ut och följa upp enkäter. Du kommer också att till viss del fungera som personaladministratör samt hjälpa till med redovisningsprocessen. Därför ser vi gärna att du har viss förståelse för ekonomi.

Vi ser gärna att du har ett intresse för systemstöd då avdelningen utvecklas över tid och behovet av stöd kan komma att variera.

Kvalifikationer
• Gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör
• Goda kunskaper i MS Office
• Uttrycka dig väl i tal och skrift
• Erfarenhet av inköps- och leverantörskontakter
• Intresse för systemstöd
• Ha viss förståelse för ekonomi (moms, kredit)
• Tidigare erfarenhet av eller övergripande kunskap om offentlig upphandling är meriterande
• Arbetslivserfarenhet från myndighet med liknande verksamhet är meriterande

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Linda Solini på e-postadress: linda.solini@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid ca 8 månader

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Solini

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4502588

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: