Presskommunikatör sökes!

Adecco, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Nu söker vi en Presskommunikatör till ett uthyrningsuppdrag till en av våra kunder i Stockholm.

Publiceringsdatum
2010-04-16

Arbetsuppgifter
Presskommunikatören arbetar externa opinionsbildande aktiviteter och sköter tillsammans med Presschefen alla kontakter med massmedia och andra. Tjänsten kräver hög tillgänglighet. I egenskap av presskommunikatör håller du kontakt med journalister och andra intressenter, hanterar inkommande samtal, researchar om aktuella frågor och agerar som bollplank internt i pressfrågor. Projketleda enskilda PR-aktiviteter så som producerar pressmeddelanden. uppdatera hemsidan som är aktuella för medierna ingår också I dina sysslor.
Vem söker vi?
Vi tror att du har minst tre års erfarenhet från kvalificerat kommunikationsarbete med inriktning på medierelationer, är en mycket god kommunikatör som har förmåga att snabbt uppfatta situationer och agera korrekt.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående, initiativtagande och orädd. Vidare har du lätt för att samarbeta och bilda nätverk inom organisationen och externt samt har hög social kompetens.
Då det är en internationell organisation är det viktigt att du har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Vi ser även att du har goda datakunskaper.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående. Uppdraget är på 6 månader med möjlighet för förlängning.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån eller gå in via länk; http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/default.asp?Page=vacancy/vacancyvisualiza tionbycandidate.asp?lVacancyIden=763719
För frågor kring tjänsten kan du kontakta konsultchefen Anneli Andersson på 587 512 34, för frågor gällande själva rekryteringen kan du kontakta Cilla Orban på tel nr 08-598 981 54.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
629278

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: