Pressekreterare
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
2012-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Pressekreterare" (publicerad 2021-10-21) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige - utveckla och delta i Skatteverkets mediearbete
Skatteverket söker pressekreterare till kommunikationsstaben vid huvudkontoret i Solna.
Ditt nya jobb innebär
• att ge service till journalister genom vår presstjänst - via telefon och e-post
• att planera, genomföra och följa upp massmedieinsatser, till exempel genom att ta fram kommunikationsplaner och skriva pressmeddelanden, debattartiklar och andra texter
• att ge råd och stöd i massmediefrågor till Skatteverkets ledning, chefer, experter och andra talespersoner, både på huvudkontoret och i de åtta regionerna
• daglig omvärldsbevakning
• att arrangera interna massmedieutbildningar för chefer och handläggare
• att vidareutveckla vårt sätt att arbeta med mediekontakter
• att arbeta integrerat med övriga kommunikatörer och bidra till samordning av externa och interna kommunikationsinsatser.
Skatteverkets kommunikationsstab har det övergripande ansvaret för myndighetens externa och interna kommunikation. Ett av ansvarsområdena är press och andra medier. Skatteverket har många kontakter med journalister varje dag och omnämns årligen i mer än 20 000 artiklar och inslag i medier. Vi har nyligen omorganiserat pressarbetet inom Skatteverket och förstärker därmed presstjänsten på huvudkontoret i Solna. Inom kommunikationsstaben finns i dag en presschef och fyra pressekreterare.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning inom ett relevant ämnesområde, exempelvis journalistik eller kommunikation
• har mångårig erfarenhet av liknande arbete
• kan arbeta självständigt samtidigt som du är lyhörd för omgivningens behov
• kan identifiera och med en vass penna skapa nyheter i pressmeddelanden och debattartiklar
• har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• har lätt för att knyta kontakter och samarbeta med olika delar i en stor organisation
• kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt
• har lätt att se helheter och prioritera
• är engagerad, har egen drivkraft och tar stort eget ansvar.
Erfarenhet av arbete som pressekreterare alternativt kommunikationsarbete inom en myndighet är en merit.
Tjänsten är en tillsvidareanställning och på heltid. Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627). Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas. Placeringen är Skatteverkets huvudkontor i Solna. I övrigt gäller Skatteverkets medarbetarpolicy.
Publiceringsdatum2012-05-24Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Corp, Kommunikationsdirektör, 010-574 84 63
Marie Lindwall, HR-konsult, 010-5445703
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1253541
Observera att sista ansökningsdag har passerat.