Press- och kommunikationsansvarig - Föräldravikariat

Stift Internationella Vadstena-Akademien / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stift Internationella Vadstena-Akademien i Stockholm

Vadstena-Akademien arbetar sedan 1964 med att främja operakonsten och konstmusiken. Det gör vi genom att beställa helt nya operor och genom att framföra äldre, ofta helt bortglömda operor och musik.
Vadstena-Akademiens offentliga verksamhet pågår sommartid (högsäsong juni-augusti) med föreställningar och konserter på Vadstena slott och Vadstena Gamla teater.
Vadstena-Akademien främjar också operakonsten genom den pedagogiska verksamheten som bedrivs genom att de flesta medverkande är stipendiater i början av sina karriärer. De handleds av professionella yrkesutövare som redan är verksamma i branschen. Vadstena-Akademien samlar medverkande från både Sverige och övriga Europa.
Sedan hösten 2017 är Vadstena-Akademien även konstnärligt ansvarig för yrkesutbildningen Vadstena Sång- och Pianoakademi.
Vadstena-Akademiens kontor består under största delen av året av 5 personer och ligger vid Odenplan i centrala Stockholm samt mellan juni-augusti i centrala Vadstena.
Vi söker nu en vikarie för vår press- och kommunikationsansvariga som ska gå på föräldraledighet. Vi söker dig som är självgående och har ett gott omdöme. Du är engagerad, drivande, noggrann och strukturerad. Eftersom Vadstena-Akademien är en liten organisation ställs stora krav på prioritering, flexibilitet och på din förmåga att utföra både strategiskt och operativt arbete.
Du har goda kunskaper i InDesign, Officepaketet samt Wordpress. Du har grundläggande kunskaper i Photoshop. Har du jobbat med Nortic biljettsystem eller annat biljettsystem tidigare är det ett plus annars erbjuds utbildning.
Stiftelsen Internationella Vadstena-Akademien värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika bakgrund och livserfarenhet.
Som Press- och kommunikationsansvarig ansvarar du för marknadsföring, PR och försäljning samt för Vadstena-Akademiens sammanhållande kommunikation, både internt och externt. Det är en strategisk, taktisk och mycket operativ roll med ansvar för kommunikationsstrategin och varumärkesplattformen inklusive den grafiska profilen.
Vi söker dig med relevant utbildning och med flera års erfarenhet av strategisk och operativ kommunikation och marknadsföring. Du är en van projektledare som inspirerar och motiverar dina medarbetare. Du har med dig en mycket god kunskap om PR, digital kommunikation och marknadsföring. Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Självklart har du ett genuint intresse för scenkonst och kultur i allmänhet. Erfarenhet av kommunikations- och marknadsarbete inom scenkonstbranschen eller övriga konstbranschen är en merit.
Övergripande ansvar för varumärkets exponering och kommunikation, beställning av kommunikations- och formgivningsuppdrag från externa byråer/firmor/fotografer etc, redaktör för programboken och för hemsidan, strategiskt och operativt ansvar för pressarbetet samt för sociala medier, marknadskommunikationsarbete med ansvar för annonseringsbudget och övriga marknadsbudgeten, strategiskt och operativt säljarbete samt upplägg och genomförande av verksamhetsrelaterade events. Rekrytering och handledning av marknadsassistenter och övriga stipendiater.
Tjänsten innebär även att sälja Vadstena-Akademiens verksamhet i form av operaföreställningar, konserter, seminarier. Dialog med biljettförsäljningsverktyget Nortic samt ansvar för upplägg av verksamhetens försäljning i detta verktyg ingår. Ekonomisk uppföljning av biljettförsäljningen samt ansvar för statistik och publikenkäter ingår i tjänsten.
I tjänsten ingår att förankra det planerade marknadsarbetet i organisationen genom att upprätta marknadsplan med aktiviteter och mål samt annonsplan. I tjänsten ingår också löpande uppgifter som vanligen förekommer på en marknadsavdelning så som exempelvis att svara på förfrågningar om verksamheten, nätverkande och konferenser med mera samt också att hålla kontinuerlig kontakt med vänföreningen. Det kan också förekomma andra arbetsuppgifter i samråd med producenter och vd.
Tjänsten är direkt underställd Vadstena-Akademiens vd och sker främst i samverkan med producenter och vd. Rapportskyldighet föreligger i alla frågor som kan påverka stiftelsens ekonomi eller konstnärliga/ekonomiska framtoning.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, dock senast den 10 februari.
Urval och intervjuer sker löpande.
Tillträde i början av mars 2023 eller efter överenskommelse.
Vi frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Press- och kommunikationsansvarig Eleonor Hjorth, eleonor@vadstena-akademien.org.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-10
E-post: apply@vadstena-akademien.org

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Föräldravikariat".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stift Internationella Vadstena-Akademien, http://www.vadstena-akademien.org
Surbrunnsgatan 64 (visa karta)
113 27  STOCKHOLM

Arbetsplats
Stockholmskontoret

Kontakt
Press- och kommunikationsansvarig
Eleonor Hjorth
eleonor@vadstena-akademien.org
0143-75450

Jobbnummer
7322355

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stift Internationella Vadstena-Akademien

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stift Internationella Vadstena-Akademien: