Postdoktorstjänst inom Computational Aero-Acoustics

Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Teknikvetenskap / Maskiningenjörsjobb / Stockholm
2012-08-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Postdoktorstjänst inom Computational Aero-Acoustics" (publicerad 2013-01-04) ⬅️


Visa alla maskiningenjörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Teknikvetenskap i Stockholm

KTH svarar för en tredjedel av Sveriges kapacitet av teknisk forskning och ingenjörsutbildning på högskolenivå. Utbildningen och forskningen täcker ett brett område - från naturvetenskap till alla grenar inom tekniken samt arkitektur, industriell ekonomi och samhällsplanering. Totalt finns vid KTH mer än 15000 studenter på grundnivå och avancerad nivå och över 1600 forskarstuderande. KTH har nästan 4300 anställda.

Skolan för teknikvetenskap bedriver frontlinjeforskning inom ett brett fält, från forskning inom grundläggande ämnen som fysik och matematik, till teknisk mekanik med tillämpningar inom bland annat flygteknik och fordonsteknik. Vi driver och utvecklar civilingenjörsutbildningarna Teknisk Fysik och Farkostteknik, kombinationsutbildningen Civilingenjör och lärare, liksom utbildningsprogrammet Öppen ingång och ett flertal masterprogram.

Publiceringsdatum
2012-08-17

Arbetsuppgifter
En postdoktorstjänst inom Computational Aero-­Acoustics(CAA) finns tillgänglig vid KTH Farkost och Flyg, www.ave.kth.se, med start september-oktober 2012. Tjänsten är på ett år och innebär arbeta inom ett europeiskt Clean Sky projekt, där bullret från ett landningsställ designat för att ge låg ljudnivå undersöks genom numeriska beräkningar. Projektet är av intresse då landningsställsbuller ger ett betydande bidrag till den totala bullret från moderna flygplan under inflygning och landning.

Kvalifikationer
Den sökande ska
• ha en doktorsexamen i relevant ämne
• ha en gedigen kunskap om numeriska beräkningar av inkompressibla eller kompressibla Navier-­Stokes ekvationer.
• ha erfarenhet av att använda kommersiell CFD-­programvara.
• ha erfarenhet av att arbeta med tillämpade/komplexa geometrier.
• ha en gedigen kunskap om företrädesvis Detached Eddy Simulation (DES) eller Large Eddy Simulation (LES).
• gärna ha kunskap om aeroakustik.
• ha kunskap om och erfarenhet av storskaliga beräkningar.
• ha insikt om kraven för att utföra noggranna simuleringar.
• vara motiverad och självständig.
Tjänsten innebär inte undervisning eller handledaransvar.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde: September-oktober 2012, upphör: Ett års tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-07
Ansökan ska innehålla CV och referenser. Ange referensnummer S-2012-0810 i ämnesraden.
Ange följande referens när du ansöker: S-2012-0810
Ansökan kan skickas till e-postadress: akbu@kth.se

Företag
Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Teknikvetenskap

Adress
Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Teknikvetenskap
Valhallavägen 79
10044 Stockholm

Jobbnummer
1316767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Teknikvetenskap

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Tekniska Högskolan , KTH Teknikvetenskap: