Positiv och teknikintresserad kundinformatör
Perido Skills AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2014-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Positiv och teknikintresserad kundinformatör" (publicerad 2014-11-24) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en initiativtagande och serviceinriktad person som vill jobba inom telekombranschen? Är du duktig på att förklara tekniska problem så att även de som inte är teknikintresserade förstår? Då är det här tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2014-09-01BeskrivningPerido söker nu en kundservicemedarbetare till en av våra kunder, ett stort och populärt telekomföretag med stark närvaro i Sverige och flera europeiska marknader. Tjänsten är placerad i norra Stockholm.
I denna tjänst blir du en del av det kundtjänst- och supportteam som tar emot ärenden angående driftstörningar från vår kunds driftövervakning. För att passa här är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och ett intresse för teknik, och det är alltså inte krav på att du har massor av supporterfarenhet eller väldigt djup teknisk kunskap. Som kundinformatör hanterar du ärenden från driftövervakningen och ser till så att kunder och medarbetare får del av informationen. I detta ingår bland annat att översätta den tekniska informationen till enklare texter som sedan läggs upp på webbsidan eller skickas ut via sms och mejl.
Du jobbar ca två dagar i veckan med rullande schema och har tider både på dagen och natten. Nattskiften är stundtals lugna med fokus på en del administrativa uppgifter, men när det väl blir någon driftstörning är det viktigt att du kan växla tempo och jobba med mycket intensitet. Dessutom är det viktigt att du har rätt attityd ? du är positiv och framåt och tar gärna egna initiativ. Vi tror även att du har en god ansvarskänsla och är bra på att skapa ordning och reda, samt att du är duktig på att förklara tekniska problem på ett lättförståeligt sätt. Är det här tjänsten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Gymnasiekompetens
• Meriterande med erfarenhet från arbete inom kundservice eller support
• Intresse för teknik, bra på att förklara tekniska problem
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeDeltid 2 dgr/ vecka. Studentuppdrag, tillsvidare. Tillträde omgående
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 10700MF i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb10700MF
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 10700MF
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1981082
Observera att sista ansökningsdag har passerat.