Positiv och pedagogisk First Line-support sökes
Perido AB / Supportteknikerjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Gävle,
Hofors,
Söderhamn,
Östhammar,
Hedemora eller i
hela Sverige Vi på Perido är just nu på jakt efter en First Line-supporttekniker för ett uppdrag hos en av våra kunder, en kommunal enhet med placering i centrala Gävle.
Vad innefattar rollen som First Line-supporttekniker? Ditt huvudsakliga ansvar är att se till att It-miljön fungerar som den ska för IT- och utvecklingsavdelningens kunder. Att registrera ärenden, rätta fel, ge support och hantera beställningar via telefonen är ditt ansvar. Vid behov styr du användarens datorer för att lösa uppkomna problem. De ärenden som kommer in har olika karaktär. Det kan röra sig om problem med specifika program, behörigheter, Windows 7/10, 0365, datorer, Ipads och telefoni. Vid behov delegerar du ut ärenden till dina kollegor, detta om det rör sig om mer avancerade problem. Det här är en arbetsplats som tror på att stärka sina supporttekniker för att dessa sedan ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt.
Vilka egenskaper efterfrågas? I den här rollen arbetar du med ett stort kundfokus och du ska alltid ha kundens bäst i åtanke och anpassar din kommunikation efter olika användare. Du är pedagogisk och positiv i ditt bemötande, även om det rör sig om en stressad situation. Du har ett brinnande intresse för teknik och vill gärna lära dig mer. Att ta lärdom av både framgång och misslyckanden ser du som en möjlighet att utvecklas. I ditt arbetssätt är du metodisk, systematisk, pålitlig och med fokus på ett gott resultat. I den här rollen blir du del av ett team som har en härlig laganda och som uppmärksammar och stödjer varandra i arbetet.
Låter det här som nästa utmaning för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-06-01Kravprofil för detta jobb• Gymnasiekompetens med IT-teknisk inriktning eller motsvarande kompetens
• Goda kunskaper i Microsofts operativsystem och grundkunskaper i Microsoft Server 2008/2012
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av arbete med telefonen som arbetsredskap
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
• Kunskaper inom nätverk samt olika sorters telefoni (fast-, mobil-, IP-telefoni)
• Erfarenhet och förståelse för behörighetsadministration i Active Directory (AD)
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2017-12-31 med god chans till förlängning. Tillträde 2017-06-26.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Är du en problemlösare i toppklass som alltid har kundens bästa i fokus? Vill du bli del av ett team som alltid stöttar och uppmärksammar varandra? Har du ett brinnande intresse för teknik och letar efter en arbetsplats där du får möjlighet att lära dig nya saker? Då har vi uppdraget för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15472LF i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-01
Ange följande referens när du ansöker: 15472LF
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3532558
Observera att sista ansökningsdag har passerat.