Pooltjänst, Trafikcenter Dalatrafik
Landstinget Dalarna / Logistikjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
Från 1 januari 2018 är Dalatrafik en förvaltning i Region Dalarna. Vi ansvarar för planering, drift, trafikadministration och att handlägga myndighetsfrågor som rör kollektivtrafiken i Dalarna.
Dalatrafiks huvuduppgift är att med lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorn 2007:1092 (LUF) som stöd, affärsmässigt och i konkurrens, upphandla persontrafik i perioder om fem till tio år. Dalatrafik ställer bl.a. krav på miljöansvar, kvalité och fordonsstandard samt bestämmer om trafikutbudet i samråd med länets kommuner.
Vi samordnar också tidtabeller och priser. Vi utvecklar försäljningskanaler och biljettutbud. Vi marknadsför också trafiken och de resmöjligheter som finns. Vårt arbete utgår från kundens perspektiv.
ARBETSBESKRIVNING
Huvudsakliga arbetsuppgifter för våra Pooltjänster, med inriktning mot Trafikledning, är att leda, fördela och omplanera alla våra operativa trafikbehov och i dialog med förare/trafikföretag säkerställa att våra resenärer får en god resa. Du skall efter intern utbildning ha en hög kompetens avseende de olika regelverken inom service- och linjetrafik, legitimering/resetillstånd, trafiksystem och de geografiska förutsättningarna samt med hänsyn till de ekonomiska sambanden finna den bästa lösningen i vår operativa verksamhet.
I rollen som Pooltjänst - Trafikledare kommer det att uppstå pressande situationer där det krävs att man kan behålla lugnet och fokusera på rätt saker. Det är viktigt att visa bra omdöme, ha ett gott humör, agera på ett professionellt och lösningsorienterat sätt.
Pooltjänst - Trafikledare är ett arbete där man i första hand ersätter andra ordinarie Trafikledare. Arbetstiderna är schemalagda men varierande från tidig morgon till sen kväll samt även helger.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har gymnasial utbildning. Meriterande är om du har arbetslivserfarenhet av liknande arbete - där det handlar om logistik och trafikledning.
Vidare ser vi att du har: Data- och telefonvana. Kan kommunicera mycket bra på svenska i tal och skrift. Kan kommunicera bra på engelska i tal. Lokalkännedom i Dalarna.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett stort engagemang, hög arbetsmoral, lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå bra resultat och hålla hög kvalitet i ditt arbete. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan!
Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-08-23ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLandstinget Dalarna
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "80:2019:7".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Landstinget Dalarna (org.nr 232100-0180)
Arbetsplats Region Dalarna
Jobbnummer 4872379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.