Poolsjuksköterska inom Omsorgsförvaltningen
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Inom Omsorgsförvaltningen arbetar ca 65 sjuksköterskor. I förvaltningen finns två pooltjänster. Som poolsjuksköterska har du ett varierat arbete där alla verksamheter ingår: Vård- och omsorgsboende, korttidsboende, hemsjukvård, LSS-boenden och kväll/nattorganisation.
PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.
Publiceringsdatum2018-01-10ArbetsuppgifterVi ger dig frihet att planera det dagliga arbetet utifrån det medicinska ansvaret för patienten. Dokumentationen sker i datajournalsystemet Procapita. Ditt arbete bygger på teamarbete med patienten i centrum där handledning av omsorgspersonal samt fördelning och samordning av vårdarbetet är en stor del. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Du kommer att få arbeta med allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd.
KvalifikationerLegitimerad sjuksköterska.
Vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är meriterande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Befattningen kräver att du både kan arbeta självständigt, men också vara en lagspelare. I uppdraget ingår att handleda omsorgspersonal, det är därför viktigt att du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och finns tillgänglig för omsorgspersonalen.
Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete.
Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden.
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 5-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Granath
carina.granath@sandviken.se 026-24 03 69
FöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 3895088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.