Pon Equipment söker en Supply Chain-koordinator

PSPartner / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Pon Holdings, ett av de största familjeägda företagen i Nederländerna, är en internationell handels- och servicekoncern. Verksamheten erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster. Pon strävar ständigt efter att uppnå det högsta möjliga mervärdet i förhållandet mellan kunden och tillverkaren. Detta är baserat på högkvalitativa produkter som tillhandahålls av ledande tillverkare såsom bl.a. Volkswagen, Caterpillar och Continental.

Pon Equipment AB och Pon Power AB är återförsäljare för Caterpillar i Sverige och erbjuder världens största sortiment av entreprenadmaskiner, dieselmotorer och generatoraggregat. Tillsammans med Caterpillar sätter vi en ny standard för begreppet service i vår bransch. Vill du ta del av vår framgång? Ge din karriär en nystart och upptäcka möjligheterna hos oss.

Läs mer om oss på vår hemsida www.pon-cat.com

Är du en driven och service-minded person som trivs i rollen som spindeln i nätet? Då har vi precis rätt utmaning för dig!

Publiceringsdatum
2016-11-24

Dina arbetsuppgifter
Som Supply Chain-kooridnator arbetar du i nära samarbete med säljare, verkstäder och mot Caterpillars verksamhet internationellt. Du säkerställer, följer upp och återkopplar maskin- och tillbehörsaffären hela vägen från order till kund, allt för en korrekt leverans med nöjda kunder. Rollen verkar i en internationell miljö så mycket av kommunikationen sker på engelska. Vidare deltar du på veckovisa ordermöten och andra interna avstämningar.

Du kommer även att ansvara för att driva egna förbättringsarbeten i ditt ansvarsområde inom maskinaffären där du arbetar med uppföljning av nyckeltal och andra affärsanalyser.

I rollen rapporterar du till företagets Demand Manager.

Kvalifikationer
Vi söker dig med lämplig eftergymnasial utbildning eller med ett par års erfarenhet av en operativ verksamhet. Har du erfarenhet från en industriell miljö är det meriterande men inget krav. Du hanterar både Excel och Word utan problem samt har lätt att lära dig nya system och processer.

Som person är du strukturerad och detaljmedveten. Du har en god kommunikativ förmåga, i så väl svenska som i engelska, och är bekväm med att möta många olika typer av människor. För att lyckas i rollen behöver du vara service minded, initiativrik och ta ett stort ansvar.

Så ansöker du
Vi arbetar med PS Partner i denna rekrytering. Sänd in din ansökan, CV och personligt brev, så snart du kan då intervjuer sker löpande.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Mankert, elin.mankert@pspartner.se alt Mats Törn, mats.torn@pspartner.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
SÖDRA HAMNGATAN 25
41114 GÖTEBORG

Kontorsadress
SÖDRA HAMNGATAN 25

Jobbnummer
3180182

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: