Polystar söker efter en löneadministratör

Nordic HR Partner AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordic HR Partner AB i Stockholm, Sollentuna, Linköping, Malmö eller i hela Sverige

Polystar, ett framgångsrikt IT-företag inom telekom, söker dig som vill utveckla löneadministratörsrollen. Vill du vara med på denna utvecklande och spännande resa?

Polystar söker efter en utvecklingsorienterad löneadministratör som kan utveckla funktionen kring lön och HR-administration. I rollen ansvarar du för vår löneadministration där du är en viktig medlem i vårt team som består av personal inom Ekonomi och HR. Vårt team levererar professionella ekonomi- och HR tjänster till Polystars medarbetare i olika bolag och filialer, i Sverige och utomlands.



Om Polystar

Polystar är ett svenskägt innovativt IT-företag som utvecklar analysverktyg för telekommarknaden. Vi är drygt 170 personer inom bolaget, varav merparten i Sverige. Vi har bolag/filialer i 10 länder och vi har kunder i över 50 länder. Fr.o.m. december detta år kommer huvudkontoret att flytta in i nya fina lokaler i Hammarby sjöstad. Våra Polystars består av människor från många olika länder och det som förenar oss är vårt teknikintresse och våra värderingar som är: Teamwork, Results Orientation, Innovation och Customer Fokus.



Dina uppgifter som löneadministratör är:

Ansvarar för all löne- och utläggsadministration för anställda i våra bolag, vilket innebär att du gör lön för de svenska bolagen, och är kontaktperson och rapporterar personalförändringar och löneavvikelser till våra utländska kontor och samarbetspartners.

Ansvar för pensions- och försäkringsrapportering till våra pensionsmäklare gällande nyanställda och löpande rapportering kring löneändringar och avslut.

Att du i redovisningen gör balansavstämningar på lönerelaterade konton.

Att du är rådgivande och stödjande till både chefer och medarbetare i olika ärenden.

Att du arbetar proaktivt med succesiva förbättringar både tekniskt, administrativt och även gällande olika personalpolicyer.

Dina erfarenheter och kunskaper:

Du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete med löne- och reseräkningsadministration.

Har relevant utbildning inom området.

Har arbetat med något av följande lönesystem: Cronalön, Hogia, Agda, Visma

Gärna har erfarenhet av arbete med flera bolag.

Pratar mycket god svenska och engelska då engelska är vårt koncernspråk.

Dina personliga egenskaper är viktiga:

Du tycker om ordning och reda, struktur och process, samtidigt som du har förmåga att vara flexibel när det behövs.

Du kan arbeta självständigt och har samtidigt mycket goda samarbetsegenskaper.

Du har god överblick och planeringsförmåga, och samtidigt vara noga med detaljer.

Du är glad och du tycker om att ge en bra och professionell service.

Du bör även gilla teknik och kunna använda tekniken för att utveckla arbetet.



Under 2017 kommer vi att inleda en process för byte av lönesystem. Du kommer självklart att vara delaktig I projektet från ax till limpa. Målet är att utveckla rollen som löneadministratör så att du kan agera mer som lönecontroller.



Låter detta som ett jobb för dig?

Skicka din ansökan snarast då vi påbörjar rekryteringsprocessen omedelbart. Sök tjänsten på www.nordichr.se Kontaktperson är Ann Furugård 076-8318110, ann.furugard@nordichr.se

Varaktighet, arbetstid
1 -

Publiceringsdatum
2016-12-02

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nordic Hr partner AB

Adress
Nordic Hr partner AB
Hantverkargatan 8
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 8

Jobbnummer
3193124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordic HR Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordic HR Partner AB: