Polisområde Halland söker sommarvikarier inom reception/passhand
Polismyndigheten, Polisregion Väst / Receptionistjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Halmstad,
Laholm,
Falkenberg,
Varberg,
Hylte eller i
hela Sverige Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som er-sätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av cirka 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Halland
Polisområde Halland omfattar sex kommuner och är organiserat i fyra lokalpolisom-råden: Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli. Vid utgången av 2016 ska polisområdet ha cirka 480 anställda.
Polismyndigheten söker nu receptionister/passhandläggare som vill arbeta under sommarmånaderna juni-augusti, med placering på orterna:
• Falkenberg
• Halmstad
• Varberg
• Kungsbacka
Publiceringsdatum2017-03-01ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifterSom administratör vid våra receptioner kommer du att vara polisens ansikte utåt. Du kommer att arbeta med olika typer av administrativa uppgifter som framförallt innebär handläggning av resehandlingar (främst pass) samt att ge service till allmän-heten. Arbetet med pass utförs i enlighet med gällande lagstiftning.
KvalifikationerKvalifikationerVi söker dig som har;
• Avslutad gymnasieutbildning
• God datorvana och lätt för att lära dig nya
IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande
• Polisstuderande alternativt juridikstuderande
• Tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter inom reception och/eller administration och service
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom polisen
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är utåtriktad och har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, noggrann och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet. Du är en god företrädare för polisen, agerar rättssäkert och arbetar för att stärka myndighetens förtroende hos allmänheten.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Kontaktuppgifter för detta jobbInformation om uppdraget
Varberg: Gustav Zetterberg.
Kungsbacka: Anna Rosenberg.
Falkenberg: Christer Bartholdsson.
Halmstad: Christer Andersson.
Information om rekryteringsprocessen
Hanna Lundbäck, HR konsult.
Arbetstagarorganisationer
SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S.
Samtliga nås via polisens växel 114 14
Övrig information
Anställning: Allmän visstidsanställning från den 7 juni till den 20 augusti.
Tjänsteställe: Falkenberg, Halmstad, Varberg eller Kungsbacka. Vänlig ange i din ansökan vilka tjänstgöringsorter du är intresserad av, det går bra att välja flera.
Arbetstid: Vardagar dagtid. Kvälls- och helgtjänstgöring förekommer (en gång/vecka respektive en gång/månad).
En förutsättning för att du skall kunna påbörja tjänsten är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som sträcker sig över sammanlagt två veckor. Utbildningsstart är den 8 maj och den inledande teoretiska utbildningen om fem dagar är förlagd på vardagar, dagtid.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Arbetstid: Vardagar dagtid. Kvälls- och helgtjänstgöring förekommer (en gång/vecka respektive en gång/månad). Tidsbegränsad anställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-15
Ange följande referens när du ansöker: C11378/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNathalie Ahlbin 114 14
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Väst
AdressPolismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg
KontorsadressStampgatan 28 40126 Göteborg
Jobbnummer 3350178
Observera att sista ansökningsdag har passerat.