Polismyndigheten Värmland söker administratör.

Polismyndigheten Värmland / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Värmland i Karlstad, Kristinehamn, Säffle, Filipstad, Arvika eller i hela Sverige

Polismyndigheten Värmland söker administratör

Vår inriktning är den lokalt förankrade polisen med närvaro i hela länet. Vi strävar mot hög synlighet och tillgänglighet för länets alla invånare. Verksamheten utgår från en operativ avdelning med gemensam operativ ledning som stöds av förvaltningsfunktioner vilka ingår i en stab. Flexibiliteten och helhetsperspektivet i arbetet samt planeringen tillförsäkras genom vår operativa ledning och en samordning i fyra polisområden där centralorterna i respektive polisområde är Karlstad, Arvika, Torsby och Kristinehamn. Vårt fokus är att arbeta mot drogrelaterad brottslighet med fokus på ungdomar. I dag är vi 575 anställda varav 120 civila och 455 poliser.

Vi söker nu en administratör till gränspolisenheten med placering i Karlstad

Gränspolisenheten ansvarar för myndighetens yttre gränskontroller (in- och utresekontroll vid flygplats och hamnar), den inre utlänningskontrollen samt verkställigheter av avvisnings- och utvisningsbeslut.
Den yttre gränskontrollen innebär in- och utresekontroll av resenärer som reser till och från tredje land via främst Karlstad Airport, även av en kontroll av handelssjöfarten vid Vänernhamnarna.
Den inre utlänningskontrollen innebär kontroll och utredning av icke folkbokförda utländska medborgare som anträffas i anslutning till polisens dagliga verksamhet. Utredningarna syftar till att fastställa rätt till fortsatt vistelse i landet.
Den största arbetsuppgiften består i att verkställa de från den egna myndigheten samt från externa myndigheter fattade av- och utvisningsbesluten. Arbetsuppgifterna består i att arbeta fram handlingar och förutsättningar för att kunna verkställa beslut.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Administratören vid gränspolisenheten har en expeditionsfunktion och är navet för verksamheten vid enheten. I denna funktion ingår administrativa arbetsuppgifter såsom;

• Diarieföring, registrering och arkivering av enhetens handlingar
• Dataslagning i polisiära system och andra externa myndighetsregister
• Kvalitetssäkring - granska och komplettera inkomna ärenden
• Hantering av post, fax, mail och allmänna kontorsgöromål

Publiceringsdatum
2014-07-08

Kvalifikationer
• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter som exempelvis diarieföring och arkivering från offentlig förvaltning
• God datorvana samt erfarenhet av IT-baserade dokument- och ärendehanteringssystem.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av utlänningsrätt och ytterligare språkkunskaper.

För att trivas med arbetet är det viktigt att du tycker om att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och att du tycker det är kul med service. Som person är du strukturerad, har gott ordningssinne och god serviceanda. Du har god förmåga att arbeta självständigt men också i samverkan med andra. Du kan prioritera bland arbetsuppgifter och har förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt, även då tempot periodvis kan vara högt.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Vi värdesätter kunskaper och erfarenheter som tillför myndigheten kompetens ur ett mångfaldsperspektiv.

Övrig information
Tjänsten avser tillsvidareanställning med tillträde snarast. Tillsättning kommer att ske genom arbetsledningsbeslut. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning.

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-27
Din ansökan, innehållande personligt brev samt CV, ska märkas med diarienummer A288.751/2014. Ansökan ska ha inkommit till Polismyndigheten Värmland, Box 157, 651 05 Karlstad eller via e-post: rekrytering.varmland@polisen.se senast 2014-07-27.
Ange följande referens när du ansöker: A288.751/2014.
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering.varmland@polisen.se

Kontakt
Vikarierande chef för Gränspolisenheten Camilla Silvertuva 010-5670881 vecka 28-29
Chefen för Gränspolisenheten Urban Krook 010-5670395 eller 070-6098735 vecka 30

Facklig kontakt
ST Cathrin Forssten 010-5670843 vecka 28
ST Carina Ehrencrona 010-56703 94 vecka 29-30
SEKO Monica Hedin 010-5670232

Företag
Polismyndigheten Värmland

Adress
Polismyndigheten Värmland
Box 157
65105 KARLSTAD

Kontorsadress
Nya Infanterigatan 22

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 054-11414
Faxnummer: 054-183004
E-postadress: rekrytering.varmland@polisen.se

Jobbnummer
1934138

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Värmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Värmland: