Polismyndigheten söker verksamhetscontroller till Göteborg

Polismyndigheten, Polisregion Väst / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten har drygt 28 500 medarbetare och består av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli.

Regionkansliet arbetar till stöd för regionpolisledningen och enhetscheferna vid de regionala enheterna. Visst stöd ges även till polisområdes- och lokalpolisområdescheferna. Polisen befinner sig i ett skede där en ny styrmodell ska införas, med medborgarnas behov i centrum och där medarbetarnas kunskap och engagemang är centralt för att kunna tillgodose dessa. Region Väst söker nu verksamhetscontroller till gruppen för verksamhetsstyrning och analys vid regionkansliet i Göteborg.

Publiceringsdatum
2016-05-23

Arbetsuppgifter
Som verksamhetscontroller kommer du i första hand att arbeta med uppföljning, analys, kvalitets- och utvecklingsarbete samt tolkning av produktionsflöden och verksamhetsresultat. Du kommer även ha en central roll i regionens arbete med intern styrning och kontroll.

Det kan bli aktuellt att delta i projektarbeten, nationella nätverk samt vid behov genomföra utbildningsinsatser. Du kan också komma att ansvara för beredning och handläggning av arbetsuppgifter som ligger inom ansvarsområdet för hela regionkansliet.

Du kommer att ingå i en grupp med andra verksamhetscontrollers, analytiker och handläggare, som alla arbetar med att ge ett samlat stöd inom verksamhetsstyrning och utveckling av dessa frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har akademisk examen inom samhällsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget.
• har goda kunskaper i och erfarenhet från arbete med processtyrning samt verksamhetsuppföljning och analys.
• har förmåga att se mönster och sammanhang samt göra tolkningar utifrån komplex information.
• har god kommunikativ förmåga både i tal och skrift.
• har erfarenhet av förbättrings samt kvalitets- och utvecklingsarbete.
• är analytisk, strategisk, strukturerad och kvalitetsmedveten.
• är pedagogiskt lagd och van att presentera och argumentera för din sak.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsstyrningsfrågor inom offentlig verksamhet.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsformen är tillsvidare men provanställning 6 mån kan komma att tillämpas. Resor i tjänsten förekommer, företrädesvis inom Sverige.

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Helena Bülow via Polisens växel 114 14.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-13
Ange följande referens när du ansöker: C6727/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ellinor Rutgersson, Gruppchef verksamhetsstyrning/analys 114 14
Lisa Pedersen (under perioden 25/5-31/5) 114 14

Facklig kontakt
Fackliga företrädare för SEKO Polisen, ST inom P

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Väst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg

Kontorsadress
Stampgatan 28 40126 Göteborg

Jobbnummer
2861945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst: