Polismyndigheten söker växeloperatörer till Telefonväxelsektion

Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen i Göteborg, Linköping, Malmö, Örebro, Solna eller i hela Sverige

Nationella operativa avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.

Polismyndighetens telefonväxel tillhör den nationella kontaktenheten som även har ett processansvar för polisens kontaktcenter samt regionledningscentralerna.

Telefonväxeln ansvarar för samtal via 114 14 och har som viktigaste uppgift att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt lämna information och förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten och Polisens externa kunder.

Enheten består av ca 165 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av telefonister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, växeltelefonister, administratörer, utbildningsansvarig och planeringsfunktion.

Polismyndigheten söker nu flertalet operatörer till telefonväxelsektion Göteborg.

I telefonväxeln får du en bred kunskap om rättsväsendets organisation. Du som börjar här kommer att få en gedigen instruktörsledd utbildning som planeras starta i oktober 2018.




Publiceringsdatum
2018-08-06

Arbetsuppgifter
Arbetet som växeloperatör innebär kontinuerlig kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ta emot samtal och hantera medföljande arbetsuppgifter
• Självständigt utföra samtalssortering
• Handlägga vissa ärenden direkt utan att förmedla vidare
• Ge god service till interna och externa kunder

I rollen medverkar du till upprätthållande av god service och ett gott samarbete. Du deltar aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter samt medverkar till utveckling av verksamheten.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både
tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket god datorvana
• Tidigare serviceerfarenhet med kundkontakt

Det är meriterande om du har:

• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetet oregelbundna tider förlagda till helger och nätter

Personliga egenskaper:

Då arbetsbelastningen periodvis är hög söker vi dig som har förmågan att arbeta under pressade förhållanden och tillfälligt öka arbetstakten, utan att eftersätta kravet på en god service och kvalitet.

Då du har kontinuerlig kontakt med människor behöver du ha en god förmåga att ge service samt kunna arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt.

Vi söker dig som är:

• Serviceinriktad, strukturerad och noggrann
• Stresstålig med en god förmåga till att
hantera tempoväxlingar
• Självgående med en god samarbetsförmåga
• Kommunikativ och lyhörd för interna och
externa kunders behov

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med eventuell provanställning på sex månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid (skiftestjänstgöring, dygnet runt årets alla dagar)
Tillträde: Enligt överenskommelse, planerad start i oktober.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Så ansöker du
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Sofia Widfeldt, via polisens växel 114 14.

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Periodplanerad arbetstid (skiftestjänstgöring, dygnet runt årets alla dagar). Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-23
Ange följande referens när du ansöker: C21049/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Svedholm 010-565 68 30
Naghmeh Moshiri 010-56 568 30
Sinikka Dahlöf 010-565 68 30

Företag
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Adress
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4273847

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen: