Polismyndigheten söker registratorer till Stockholm - Ref.nr. A5

Polismyndigheten / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker registratorer till Informationsförvaltning som har ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster.
Som registrator ansvarar du för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring, hantering av allmänna handlingar och är van vid digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem, samt med hjälp av din pedagogiska förmåga informera och utbilda medarbetare i diarieföring i det allmänna diariet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• delta i postöppningen
• fördela inkommande post och e-post
• diarieföra handlingar
• söka fram ärenden till medarbetare inom Polismyndigheten
• stödja medarbetare internt med din kompetens
• agera på förfrågningar från allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter och massmedia vid begäran om att få ut allmänna handlingar
• tillsammans med övriga medarbetare ständigt kvalitetssäkra och förbättra diarieföringen av allmänna handlingar
• informera och utbilda medarbetare i diarieföring i allmänna diariet

Tjänsteresor kan förekomma.

Publiceringsdatum
2018-11-13

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• för området relevant utbildning som exempelvis registratorsutbildning eller alternativt förvärvade erfarenheter som registrator
• mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• god vana i Officepaketet och MS Outlook
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvarsområden

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• minst 2 års erfarenhet i rollen som registrator de senaste 5 åren
• tidigare erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig förvaltning
• utbildning om sekretesslagstiftning
• god erfarenhet av elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem
• övriga språkkunskaper än svenska och engelska

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att arbeta såväl självständigt som i grupp. Att kunna axla rollen som registrator, i en arbetsmiljö som periodvis har hög arbetsbelastning, kräver att du har förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete. Vidare förväntas du på egna initiativ inom givna ramar lösa de frågor som dyker upp och vi ser därför att du är lösningsorienterad.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetsplatsbeskrivning
Polismyndighetens rättsavdelning består av ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten.
Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom Polismyndigheten.
Rättsenheten i Region Stockholm består av en förvaltningsrättssektion, en rättstillämpningssektion och en informationsförvaltningssektion, det är i den sist nämnda sektionen som registratur- och arkivfunktioner ingår. Registraturen är placerad på Kungsholmen samt i Flemingsberg och i Sollentuna.

Kontakt
Rekryterande chefer Lejla Jasarevic 010- 56 373 77 och Joachim Claesson 010-56 420 40

Facklig information
Kent Svärd SACO, 010-56 34 211; Sofia Ask Polisförbundet, 010-56 38710;
Johan Gertz Fackförbundet ST, 010-567 70 92; Karna Tillheden Seko Polisen, 010-56 16 627.

ÖVRIG INFORMATION:
Anställning
1. Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: enligt överenskommelse

2. Anställningsform: Vikariat
Arbetsort: Stockholm med placering Kungsholmen
Arbetstid: Flextid
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer att genomföras före anställning.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 2 december 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Märk din ansökan med referensnummer A569.650/2018 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult, Carla Vidén via mail på carla.vila-verde-viden@polisen.se.

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.
Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Detta kan ske även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.
De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-02

Företag
Polismyndigheten

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
4455800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: