Polismyndigheten söker Planerare till Lokalpolisområde Klippan

Polismyndigheten, Polisregion Syd / Administratörsjobb / Klippan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Klippan, Åstorp, Bjuv, Perstorp, Örkelljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Klippan, Bjuv, Helsingborg, Eslöv, Landskrona eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en planerare till vårt team som är serviceinriktad och välstrukturerad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Lokalpolisområde Klippan som består av Klippans, Bjuvs, Perstorps, Svalövs och Åstorps kommuner, har ansvaret för den polisverksamhet som bedrivs i dessa kommuner. Vi är totalt ca 55 medarbete fördelat inom BF/IGV verksamhet, utredningsverksamhet och Stöd service i lokalpolisområdet. Planeraren har en viktig funktion att tillsammans med gruppchefer säkerställa att lokalpolisområdet har den bemanning och kompetens som behövs för att utföra våra arbetsinsatser.



Publiceringsdatum
2019-05-06

Arbetsuppgifter
Som planerare samarbetar du med lokalpolisområdets gruppchefer samt är stödjande till lokalpolisområdeschefen. Rollen innehåller framför allt personaladministrativa arbetsuppgifter, men även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Du arbetar i olika administrativa personalsystem, COPS och Palasso med arbetstidsplanering av personalresurs mot verksamhetsbehovet. I arbetsuppgifterna ingår även handläggning av olika ledigheter och lönehändelser samt registrering av exempelvis semestrar och utbildningar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieutbildning.
• Erfarenhet av arbete med personaladministration och personalplanering (kan vara från kommun, landsting etc)
• Erfarenhet av något personaladministrativt program.
• Mycket god vana av officeprogrammen, särskilt i Excel.

Du har en god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett stort intresse av att lära och fördjupa dina kunskaper i avtal och villkor inom ämnesområdet. Du behöver även ha en utvecklad förmåga till helhetssyn och vara serviceinriktad och flexibel. Du kan arbeta strukturerat och självständigt men har även en god samarbetsförmåga då du som planerare ingår i ett team och är ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare. Då det periodvis är relativt hög arbetsbelastning krävs att du har en god prioriteringsförmåga.

Det är meriterande om du har:

• Utbildning i eller erfarenhet av Allmänna Villkorsavtalet respektive Arbetstids- och semesteravtal, ASA /Polis
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS, Palasso och Agresso.
• Relevant utbildning inom arbetsområdet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning om sex månader tillämpas.
Arbetsort: Kommer beslutas tillsammans med rekryterande chef
Arbetstid: Dagtid med Flex.
Tillträde: Snarast möjligt
Funktion: Planerare

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund.

Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 maj 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet ansök inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Bettina Lindén, 0768-938126 alt bettina.linden@polisen.se

Har du frågor angående rekryteringsprocessen vänd dig till ansvarig HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-17
Ange följande referens när du ansöker: C27960/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rickard Gartér 010-561 72 87

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Syd
Storgatan 43
20590 Malmö

Kontorsadress
Storgatan 43 20590 Malmö

Jobbnummer
4771284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd: