Polismyndigheten söker operatörer till Polisens kontaktcenter (P
Polismyndigheten, Polisregion Väst / Receptionistjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 29 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen
Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisens kontaktcenter (PKC)
PKC i region Väst är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC är en arbetsplats som ständigt utvecklas och får nya uppgifter.
PKC söker idag operatörer med start 25/2 - 2019 i Falkenberg.
Publiceringsdatum2018-10-08ArbetsuppgifterSom PKC-operatör tar man emot och skriver in anmälningar via telefon och internet, tar emot tips som lämnas via telefon samt svarar på frågor och ger upplysningar. Du utför även förstahandsåtgärder inom brottsutredningen genom att exempelvis hålla målsägandeförhör via telefon. En annan viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten, du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av Polisen. Du lämnar information om lagar och förordningar till medborgarna, vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa de regelverk som gäller och att du är samhällsorienterad.
Som operatör arbetar du självständigt, men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter kunna individanpassa de första utredningsåtgärderna.
Då direktiv om arbetet ibland förändras är det viktigt att du lätt kan anpassa dig till för-ändringar och nya förutsättningar.
KvalifikationerKRAV:
• Svenskt medborgarskap
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att samtala på engelska
• Möjlighet att arbeta dagar, kvällar, helger och nätter
MERITER:
• Minst ett års arbetslivserfarenhet i en heltidsanställning
• Minst 6 månaders erfarenhet av att ha arbetat kommunikativt via telefon
• Arbetslivserfarenhet av kundservice
• Erfarenhet av arbete inom rättsväsendet
• Utbildning inom juridik, samhälls- eller beteendevetenskap alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Goda kunskaper i utomnordiska språk
PERSONLIGA EGENSKAPER
Som operatör arbetar du självständigt men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter kunna individanpassa de första utredningsåtgärderna.
Då direktiv om arbetet ibland förändras är det viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar.
Arbetet är stillasittande och du pratar i telefonen större delen av arbetspasset. Stundtals kan arbetsbelastningen vara stor och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande. Du behöver därför ha god självkännedom och kunna hantera stress.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidare med en eventuell provanställning på 6 månader
Arbetstid: 3-skift
Placering: Falkenberg
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning.
Hur du ansöker
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till oss i din begäran för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheterHar du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tre-skift: dag, kväll, natt, helg Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-29
Ange följande referens när du ansöker: C22380/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Mattiasson 114 14
Klara Thun
klara.thun@polisen.seFöretagPolismyndigheten, Polisregion Väst
AdressPolismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg
KontorsadressStampgatan 28 40126 Göteborg
Jobbnummer 4389944
Observera att sista ansökningsdag har passerat.