Polismyndigheten söker medarbetare till Polisens Kontaktcenter i

Polismyndigheten, Polisregion Syd / Receptionistjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Kalmar, Nybro, Oskarshamn, Karlskrona, Ronneby eller i hela Sverige

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Polisens Kontaktcenter, PKC, i region Syd är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC Syd har i dagsläget arbetsplatser i Malmö och Kalmar.

https://polisen.se/om-polisen/jobba-inom-polisen/jobba-pa-polisens-kontaktcenter/



Publiceringsdatum
2019-01-25

Arbetsuppgifter
Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredningen, primärt genom att skriva anmälningar, hålla målsägandeförhör, skriva tips etc.

Arbetet utförs via telefon och Internet dygnet runt årets alla dagar. En viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten. Du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av polisen. Du lämnar också information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa gällande regelverk och att du är samhällsorienterad. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter individanpassa de första utredningsåtgärderna tillsammans med en förundersökningsledare.

Som medarbetare hos oss har du en genuin vilja och drivkraft att arbeta med samhällsviktiga uppgifter och att dagligen ge våra medborgare service i världsklass. Du har också en utpräglad vilja att hjälpa människor samt ett stort tålamod.


Kvalifikationer
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att samtala på engelska
• Minst ett års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant.
• Svenskt medborgarskap

Meriterande
Det ses som meriterande om du har:
• Utbildning/högskolepoäng inom juridik, samhällsvetenskapliga eller beteendevetenskapliga ämnen
• Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Vana av att arbeta med utredande uppgifter, gärna från offentlig verksamhet
• Vana av att analysera och dokumentera information
• Erfarenhet av att arbeta inom myndighet
• Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska

Dina personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du:
• Har simultankapacitet, kan utföra flera arbetsmoment parallellt utan att uppleva stress
• Är prestigelös och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen
• Har flexibilitet att med kort varsel byta arbetsuppgifter samt växla mellan planerad och händelsestyrd verksamhet
• Kan arbeta både i grupp och självständigt samt har förmåga att samarbeta med olika yrkeskategorier
• Har förmåga att skapa förtroende genom att knyta och upprätthålla kontakter
• Är engagerad, tar ansvar för ditt arbete och är lösningsinriktad
• Är noggrann, uthållig och har god förmåga att strukturera och prioritera - även under hög arbetsbelastning
• Är analytisk och har god problemlösningsförmåga

Arbetet utförs primärt via telefon och dator. Stundtals kan arbetsbelastningen vara hög och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande.

ÖVRIGT
ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader, vikariat eller allmän visstidsanställning.
Arbetsort: Kalmar
Arbetstid: Fast schema. Arbetstiden är förlagd till skifttjänstgöring dygnet runt, årets alla dagar.
Tillträde: Enligt överenskommelse men senast då gemensam utbildning startar den 13 maj 2019.
Lön: 21 000 - 24 000 kr/mån.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Anställningen påbörjas med en grundutbildning som huvudsakligen genomförs på dagtid. Därefter genomgår du en handledd praktisk utbildning. Utbildningen som varar i ca 7 veckor planeras starta den 13 maj 2019 och är förlagd i Kalmar. En förutsättning för fortsatt anställning är att man klarar utbildningen där det ingår examination i tre delar.

ANSÖKAN
Ansökan ska bestå av personligt brev och CV, där tidigare anställningar och utbildningsbakgrund framgår samt att du anger varför du vill arbeta som PKC-operatör.


Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra bemanningsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult.

POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Fast schema. Arbetstiden är förlagd till skifttjänstgöring dygnet runt, årets alla dagar. Tillsvidareanställning, upphör: Ett antal tillsvidareanställningar, vikariat och allmän visstidsanställningar.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-08
Ange följande referens när du ansöker: C24710/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Jarleng
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Ca

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Syd
Storgatan 43
20590 Malmö

Kontorsadress
Storgatan 43 20590 Malmö

Jobbnummer
4575674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd: