Polismyndigheten söker handläggare av förvaltningsärenden till L - Polismyndigheten, Rättsavdelningen - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skellefteå
Polismyndigheten söker handläggare av förvaltningsärenden till L
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Skellefteå

Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polis-myndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom polismyndigheten.


Publiceringsdatum
2018-05-16

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär handläggning av i första hand vapentillståndsärenden. I arbetet ingår bland annat diarieföring, beredning, föredragning och beslutsfattande. Handläggningen är till stor del digitaliserad. I arbetsuppgifterna ingår juridiska ställningstaganden, samverkan inom och utom Polismyndigheten och dagliga kontakter med allmänheten, företag, kommuner och myndigheter. Gällande vissa arbetsuppgifter kan praktisk vapenhantering komma i fråga.


Kvalifikationer
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
* treårig gymnasieexamen
* administrativ yrkeserfarenhet
* god datorvana då handläggningen är digitaliserad
* mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
* goda kunskaper i engelska
* B-körkort

Meriterande är:
* kunskaper i förvaltningslagen
* handläggning av myndighetsärenden
* jägarexamen

Dina personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i rollen söker vi dig som är:
* serviceinriktad och ger ett förtroendefullt intryck både muntligt och skriftligt.
* har en god förmåga att samarbeta både internt och externt
* självständigt med hög kvalité, även under hög arbetsbelastning
* ansvarstagande och kvalitetsmedveten
* strukturerad och noggrann
* flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och har förmågan att prioritera



ÖVRIGT
Om anställningen
Anställningsform: Visstidsanställning dock längst till och med sista december
Arbetsort: Luleå & Skellefteå
Arbetstid: Flex
Tillträde: Omgående efter godkänd säkerhetdprövning
Anställning som handläggare med funktionen handläggare förvaltningsärenden

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare: ninwa.youssef@polisen.se

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning Visstidsanställning dock t.o.m sista december 2018

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-23
Ange följande referens när du ansöker: C19537/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kenneth Carnabeck 010-568 27 21
Evelina Fredriksson 010-5683767

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
4147548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: