Polismyndigheten söker Administratör

Polismyndigheten i Västmanlands län / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Västmanlands län i Västerås, Norberg eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Västmanlands län svarar för polisverksamhet i länet som omfattar 10 kommuner Västerås, Köping, Sala, Fagersta, Hallstahammar, Surahammar, Arboga, Kungsör, Skinnskatteberg och Norberg med totalt ca. 250 000 invånare. Polismyndigheten i Västmanland har ca 700 anställda.
Serviceenheten är en länsgemensam enhet som servar myndighetens samtliga polisområden med intern och extern service. Placeringsort är Västerås men arbete ute i närpolisområden kan vara aktuellt. Dagtidstjänst med viss kvällstjänstgöring och även helgtjänstgöring kan förekomma.

Publiceringsdatum
2011-08-03

Dina arbetsuppgifter
Som administratör inom Serviceenheten kan du komma att arbeta med många olika arbetsuppgifter, till exempel
• Handläggning av polismyndighetsärenden såsom handläggning av pass, tillståndsärenden, hittegods, beslag
• Utskrifter av olika slag
• Diarieföring

Kravprofil för detta jobb
Du har gymnasieexamen. Det är meriterande om du har någon påbyggnadsutbildning inom t.ex. administration eller juridik. Eftersom serviceenheten arbetar mot hela myndigheten, kan stundtals arbete på annan ort förekomma, och det är därför viktigt att du har körkort B.
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet med en administrativ bakgrund. Du har arbetat i roller med många kontakter, och är van att vara ansiktet utåt. Du är van vid att i din vardag arbeta med att ge service till såväl externa som interna kunder.
Eftersom du kan komma att byta arbetsplats då och då är det viktigt att du gillar att träffa nya människor och snabbt kan smälta in i nya grupper. Du har mycket god språklig förmåga både muntligt och skriftligt. Du är tydlig och förtroendeingivande, och har förmågan att hantera ibland känslig information på ett korrekt sätt. Datakunskaper i MS Office är ett krav.
Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning på alla befattningar. Förutom jämställdhet eftersträvar Polismyndigheten en ökad mångfald på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika etnisk bakgrund.
Anställningen inleds med provanställning.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-14
Välkommen att skicka eller maila in din ansökan innehållande CV och personligt brev till Polismyndigheten i Västmanlands län, HR-enheten, Box 9, 721 03 Västerås, mail; personalenheten.vastmanland@polisen.se senast 14 augusti 2011. Ange diarienummer
A-713-5303/11
Ange följande referens när du ansöker: Dnr A-713-5303/11
Ansökan kan skickas till e-postadress: personalenheten.vastmanland@polisen.se

Kontakt
Chef för serviceenheten Carina Callin 010-567 58 98
Facklig företrädare Roy Cederbäck, OFR/P 010-567 60 29
Jens Pedersen, Jusek 010-567 54 87
Eva Ståhl, OFR/S 0722-450 890

Företag
Polismyndigheten i Västmanlands län

Adress
Polismyndigheten i Västmanlands län
Box 9
72103 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Västgötegatan 7

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414
Faxnummer: 021-126446
E-postadress: personalenheten.vastmanland@polisen.se

Jobbnummer
994895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Västmanlands län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Västmanlands län: