Polismyndigheten söker administratör till receptionen i Lindesberg

Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen / Receptionistjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen i Lindesberg, Örebro, Hallsberg, Karlskoga, Filipstad eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Till vår reception i Lindesberg söker vi nu en administratör som är serviceinriktad, strukturerad och flexibel. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Bergslagen är organiserad i tre polisområden: Dalarna, Värmland och Örebro som tillsammans är indelade i elva lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Lokalpolisområde Lindesberg ingår i polisområde Örebro. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

Publiceringsdatum
2023-10-26

Arbetsuppgifter
Som administratör vid vår reception kommer du att vara polismyndighetens ansikte utåt. Här arbetar du med att ta emot besökande och ge upplysningar och service till allmänheten i olika ärenden.

Du kommer att arbeta med olika typer av administrativa uppgifter som framförallt kan innebära:
• Receptionstjänstgöring
• Svara på frågor från allmänheten
• Hålla målsägandeförhör
• Diarieföring
• Hantera vapen/vapenlicenser
• Administration

Det kan även komma att innehålla viss typ av annat arbete som tillhör receptionsmiljön, exempelvis anmälningsupptagning, utlämnande av pass, hantering av hittegods och tillståndsansökningar.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• God förmåga att uttrycka dig i tal på engelska
• Körkortsbehörighet B

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor, i synnerhet inom rättsväsendet
• Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska
• Behörighet i datasystemet RES
• Kunskap av polisens interna system, i synnerhet DURtvå
• Erfarenhet av att ha arbetat med planeringsprocesser inom offentlig sektor

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som receptionist hos oss behöver du ha hög social kompetens och ett genuint intresse av att arbeta med människor. Att ge god service är en självklarhet för dig och du drivs av att få hjälpa till och vara en av dem som medborgarna vänder sig till vid behov. Vi värdesätter att du är flexibel i ditt arbete och att du hjälper till där det behövs. Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.

Du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten skall fungera, så det är viktigt att du trivs med att samarbeta med andra.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Lindesberg

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 12 november 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C160816/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Kontakt
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kon
emelie-a.fredriksson@polisen.se

Jobbnummer
8217558

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Bergslagen: