Polismyndigheten söker administratör för tidsbegränsat vikariat

Polismyndigheten - Skellefteå - Lyck / Receptionistjobb / Lycksele
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Lycksele, Norsjö, Malå, Vindeln, Bjurholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Skellefteå - Lyck i Lycksele

Beskrivning av arbetsplatsen
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi söker nu en administratör till Stöd/Service grupp för tidsbegränsat vikariat i receptionen i Lycksele.
Polisområde Västerbotten är en av Region Nords fyra polisområden och har verksamhet i hela Västerbottens län fördelat på tre lokalpolisområden, en utredningssektion samt ett polisområdeskansli. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.
Lokalpolisområde Södra Lappland omfattar kommunerna, Lycksele, Vilhelmina Storuman, Sorsele, Åsele och Dorotea. Som administratör i Lycksele ingår även arbete ibland på de andra orterna inom lokalpolisområdet.

Arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att arbeta med besök, besvara telefonsamtal och vara allmänt behjälplig till medborgarna. Du kommer att handlägga pass- och hittegodsärenden, ta emot vapen- och tillståndsansökningar, ta upp förlustanmälningar, sköta diarieföring och arkivering. Övriga arbetsuppgifter kan tillkomma då ärendeflödet är varierat.
I tjänstgöringen ingår en grundutbildning i passhantering, förlagt till dagtid, under fem dagar tillsammans med en praktik. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
Erfarenhet av arbete som innefattat kundkontakter och administration som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift
B-körkort
God datorvana

Meriterande
Det är meriterande om du har:
Goda språkkunskaper utöver svenska och engelska
Kunskaper och färdigheter i Polisens resehandlingssystem (RES)
Kunskaper och färdigheter i Polisens övriga system

Publiceringsdatum
2019-11-21

Dina personliga egenskaper
Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och förmågor.

Kontaktpersoner
Malin Eriksson Gruppchef Stöd/Service 1 LPO S Lappland, tfn: 070-689 21 91, mejl: malin.eriksson@polisen.se

Facklig företrädare
ST Region Nord, SACO-S Region Nord, Seko Polisen Nord, Polisförbundet Region Nord, samtliga nås via växeln, 114 14.

Övrig information
Anställningsform: Tidsbegränsat vikariat t.om 2021-04-30 med eventuell möjlighet till förlängning
Arbetsort: Lycksele
Arbetstid: Dagtid, måndag-fredag
Tillträde: 2020-02-01
Funktion: Administratör med placering vid Stöd/Service 1, Lpo Södra Lappland.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4 december 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten - Skellefteå - Lyck

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten - Skellefteå - Lyck

Jobbnummer
4977413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Skellefteå - Lyck

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Skellefteå - Lyck: