Polismyndigheten söker
Polismyndigheten i Nacka / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Nacka i Nacka,
Linköping,
Stockholm,
Växjö,
Östersund eller i
hela Sverige Polismyndigheten söker:
Flera handläggare inom förvaltningsärenden till Rättsavdelningen vid Informationsförvaltningsenheten.
Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgifts-behandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats.
Rättsavdelningens Informationsförvaltningsenhet söker nu handläggare förvaltningsärenden till Registerförvaltningen med placering i Kiruna.
Om arbetsplatsen:
Informationsenheten erbjuder en verksamhet med många olika och spännande arbetsuppgifter. Det nationella perspektivet har förstärkts i och med den nya polisorganisationen. Vårt mål i allt arbete är att visa på engagemang och effektivitet. Vår kontakt med allmänhet och myndigheter präglas av service och tillgänglighet. För att vi ska vara framgångsrika ställs stora krav på oss alla.
Vi sätter stor vikt vid en god arbetsmiljö. Arbetsplatsen har ett aktivt friskvårdsarbete där flera alternativ till friskvård erbjuds. Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.
Arbetsuppgifter
Som handläggare inom förvaltningsärenden arbetar du med administration, registervård och granskning av domar för att upprätthålla korrekta uppgifter i polisiära register och i andra register inom rättsväsendet. Du kan även komma att arbeta med att handlägga bötesinbetalningar och andra ärenden kopplat till böter.
I arbetet ingår också telefon¬support till allmänheten och myndigheter samt att handlägga övriga ärenden som faller inom enhetens arbetsområden.
Publiceringsdatum2018-05-18KvalifikationerVi söker dig som har:
• 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom samhällsvetenskap eller ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• god vana av att arbeta i MS Outlook och MS Officepaketet Word
• god förmåga och vana att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av handläggnings-/utredningsarbete inom staten
• kunskaper i juridik, inom förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen
• van att arbeta med telefonisupport och/eller kundservice
Dina personliga egenskaperArbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga samt att du har en positiv attityd, är serviceinriktad och flexibel. Vidare bör du vara initiativtagande och självständig samt ansvarskännande och noggrann. Vi förutsätter att du arbetar i enlighet med Polisens värdegrund.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
KontaktRekryterande chef: Anneli Karlsson 010-56 352 82 Anders Malmström 010-56 841 45
Facklig företrädare
Fackliga företrädare för SACO-S, Kent Svärd tfn 010-56 34 211; Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10; Fackförbundet ST, Johan Gertz, tfn 010-567 70 92; SEKO Polisen, Karna Tillheden tfn 010-561 66 27
Övrig Information:
Anställning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, heltid.
Arbetsort: Kiruna
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: snarast och enligt överenskommelse
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kan komma att genomföras före anställning.
Så ansöker duVid din ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 27 maj 2018. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.
Skicka din ansökan via e-post till
jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med dnr. A257.535/2018 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:
Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Carla Vidén, mobilnr. 072 51 29 206.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-18
Kontaktsara.fjellstrom@polisen.seFöretagPolismyndigheten i Nacka
AdressPolismyndigheten i Nacka
Box 1173
13127 NACKA STRAND
KontorsadressJakobsdalsvägen 3
Jobbnummer 4153197
Observera att sista ansökningsdag har passerat.