Polismyndigheten i Region Stockholm söker administratörer /passh
Polismyndigheten i Stockholms län / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholms län i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Polismyndigheten i Region Stockholm
söker administratörer/passhandläggare
för visstidsanställning underhögsäsongsperioden 2017
Arbetsplatsbeskrivning
Ansök senast 5 december 2016
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter,
Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Region Stockholm består av ca 7 200 anställda.
Ett av Polismyndighetens viktiga mål är att besökare vid våra passexpeditioner och receptioner ska få god service.
Vi söker administratörer/passhandläggare för tidsbegränsad anställning under högsäsongsperioden till passexpeditionerna i Region Stockholm, polisområde:
CITY (Kungsholmen)
SYD (Nacka, Flemingsberg, Haninge, Globen, Södertälje)
NORD (Sollentuna, Solna, Täby, Norrtälje)
Arbetsbeskrivning
Som administratör/passhandläggare blir du myndighetens ansikte utåt och vi söker dig som har ett genuint intresse av att
ge service och att arbeta med människor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att ta emot, handlägga och utfärda resehandlingar (Pass och nationellt ID-kort) i en receptionsmiljö.
• Besvara inkommande telefonsamtal angående pass och ID-kort- Vid behov ska du även vara behjälplig med andra förekommande arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Svenskt medborgarskap
• Godkänd gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och skrift
• od datorvana
Meriterande:
• Övriga språkkunskaper
• Arbetslivserfarenhet av service och administration de senaste 3 åren
Personliga egenskaper:- Hög social kompetens och ett genuint intresse av att arbeta med människor
• Då anställningen innebär att handlägga ärenden och fatta myndighetsbeslut ser vi att du är noggrann och ansvarstagande
samt att du har hög integritet och ett gott omdöme.
• Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.
• Som polisens ansikte utåt är du representativ och förtroendeingivande.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Erfarenhet krävs.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Tidsbegränsad till: 2017-09-30
Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Flera
Arbetstid: Schema
Arbetstiden är schemalagd då passexpeditionen har öppet såväl dag- som kvällstid, och helgtjänstgöring kan förekomma.
Vissa skillnader kan förekomma beroende på arbetsområde/placering.
Kontakt
Kontaktpersoner
Sandra Karman Gruppchef, PO CITY OFR/S 010-564 6068
Peter Berggren Gruppchef PO SYD SEKO 010-56 461 12
Fredrik Viklund Gruppchef PO NORD SACO 070-280 13 33
Fackliga företrädare
Rosie Alnered OFR/S 010-56 337 13
Fiasel Jafri SEKO 070-866 9787
Ann-Charlotte Jagefjord SACO 0761-354 689
Övrigt
Anställningen:
Anställningen är tidsbegränsad under perioden 1 mars t.o.m. 30 september 2017. Anställningen inleds 1 mars 2017 med en intern utbildning till passhandläggare på två veckor där teori och praktik varvas. Du kommer att vara anställd på heltid under utbildningen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll
enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Ansökan:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i
systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult: Monika Gråhammar 010-563 23 28.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet och vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället.
Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Anställningen är tidsbegränsad under perioden 1 mars t.o.m. 30 september 2017. Anställningen inleds 1 mars 2017 med en intern utbildning till passhandläggare på två veckor där teori och praktik varvas.
Publiceringsdatum2016-11-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-05
Ange följande referens när du ansöker: C9636/2016
FöretagPolismyndigheten i Stockholms län
AdressPolismyndigheten i Stockholms län
10675 STOCKHOLM
Jobbnummer 3181354
Observera att sista ansökningsdag har passerat.