Polisen söker operatörer till Polisens kontaktcenter Syd, Malmö

Polismyndigheten Region Syd / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Region Syd i Malmö, Lund, Ystad, Växjö, Nybro eller i hela Sverige

Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu operatörer som är prestigelösa, förtroendeskapande och som har lösningsfokus till vårt team på Polisens kontaktcenter i Malmö. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisens kontaktcenter (PKC)
PKC i region Syd är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC Syd har i dagsläget arbetsplatser i Malmö och Kalmar.
https://polisen.se/om-polisen/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobba-pa-polisens-kontaktcenter/

Publiceringsdatum
2020-09-21

Dina arbetsuppgifter
Du utför förstahandsåtgärder inom brottsutredningen, primärt genom att skriva anmälningar, hålla målsägandeförhör, skriva tips etc.
Arbetet utförs via telefon och Internet dygnet runt årets alla dagar. En viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten. Du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av polisen. Du lämnar också information om lagar och förordningar till medborgarna vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa gällande regelverk och att du är samhällsorienterad. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter individanpassa de första utredningsåtgärderna tillsammans med en förundersökningsledare.
Som medarbetare hos oss har du en genuin vilja och drivkraft att arbeta med samhällsviktiga uppgifter och att dagligen ge våra medborgare service i världsklass. Du har också en utpräglad vilja att hjälpa människor samt ett stort tålamod.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Avslutad och godkänd gymnasieutbildning. (Har du betyg från annat land ska dessa vara översatta och bedömda av Universitet och högskolerådet.)
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
God förmåga att samtala på engelska
Minst ett års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant.

Meriterande
Det ses som meriterande om du har:
Utbildning/högskolepoäng inom juridik, samhällsvetenskapliga eller beteendevetenskapliga ämnen.(Har du betyg från annat land ska dessa vara översatta och bedömda av Universitets och högskolerådet.)
Ytterligare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
Vana av att arbeta med utredande uppgifter, gärna från offentlig verksamhet
Vana av att analysera och dokumentera information
Erfarenhet av att arbeta inom myndighet
Språkkunskaper utöver nordiska språk som du är bekväm att använda professionellt

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som operatör krävs att du har simultankapacitet, kan utföra flera arbetsmoment parallellt utan att uppleva stress. Du har förmåga att arbeta både i grupp och självständigt samt kan samarbeta med olika yrkeskategorier och skapa förtroende genom att knyta och upprätthålla kontakter. Du är också engagerad och tar ansvar för ditt arbete samtidigt som du är lösningsinriktad och har en god analytisk- och problemlösningsförmåga. Noggrannhet och uthållighet samt förmåga att strukturera och prioritera även under hög arbetsbelastning är ett måste. Du är prestigelös och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen samtidigt som du har flexibilitet att med kort varsel byta arbetsuppgifter samt växla mellan planerad och händelsestyrd verksamhet.
Arbetet utförs primärt via telefonen och dator. Stundtals kan arbetsbelastningen vara hög och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen påbörjas med en grundutbildning som huvudsakligen genomförs på dagtid. Därefter genomgår du en handledd praktisk utbildning. Utbildningen planeras starta den 11 januari 2021 och är förlagd i Malmö. En förutsättning för fortsatt anställning är att man klarar utbildningen där det ingår examination.
Omfattning: Heltid
Tjänstgöringsort: Malmö
Anställning: Ett antal tillsvidare, vikariat och allmän visstidsanställningar.
Anställningsbenämning: Administratör
Funktion: OperatörPKC
Arbetstid: Fast schema. Arbetstiden är förlagd till skifttjänstgöring dygnet runt, årets alla dagar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor kring uppdraget besvaras av Marie Haug Johansson PKC Syd 070-362 86 84
Frågor som rör rekryteringsprocessen besvaras av HR-konsult: Ulla Berggren, 010-561 55
35
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 4 oktober 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter och varför du vill arbeta som operatör på PKC. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet kontakta ansvarig HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 32000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten Region Syd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C41686/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten Region Syd

Jobbnummer
5367713

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Region Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Region Syd: