Polisen söker administratörer, Region Mitt

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Västerås, Eskilstuna, Köping, Norberg, Sigtuna eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker administratörer till Stöd och Service, lokalpolisområde Västerås, Region Mitt, ref nr C6802/16.

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Arbetet inom Stöd/Service i Västerås består bl.a. av receptionstjänst som består av anmälningsupptagning, upplysningar till medborgare, hittegodshantering, mottagande av tillståndsansökningar m..m I arbetet ingår också handläggning av resehandlingar vilket innefattar nationella id-kort, pass samt provisoriska pass samt arbete med delgivningar och handräckningar. Stöd/service ansvarar också för den interna servicen som består av hantering av inkommande ärenden och förfrågningar, kontakter med utredare, åklagare m.m.

Publiceringsdatum
2016-06-01

Arbetsuppgifter
Att arbeta vid stöd och serviceenheten inom Polisregion Mitt innebär att ge stöd och service åt allmänheten samt internt mot utredningsverksamheten och den ingripande verksamheten. Allt arbete utgår från att servicemottagarna/kunderna ska vara nöjda med tillgänglighet, bemötande och handläggningstider.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• arbete i reception
• handläggning av resehandlingar
• hittegods-, delgivningsärenden och anmälningsupptagning
• intern och extern service
• utskrifter av bl.a. förhör

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• treårig gymnasieexamen
• mycket god datavana, särskilt Officepaketet
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, framförallt receptionsarbete
• erfarenhet av administrativt arbete
• ytterligare språkkunskaper
• B körkort

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är serviceinriktad och har ett kundorienterat förhållningssätt. Du bör också ha en god förmåga att samarbeta både internt och externt. Dessutom ska du kunna arbeta med god kvalitét, även under hög arbetsbelastning. Vidare ställs krav på att kunna arbeta självständigt och ansvarsfullt för att nå uppsatta mål. För att lyckas i rollen bör du kunna arbeta strukturerat och noggrant samt alltid vara kvalitetssmedveten.

Vid tillsättning kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Erfarenhet krävs.

Mer om anställningen
Sex anställningar är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Ett antal anställningar är allmän visstidsanställning till och med 170331. Dagtid/flextid tillämpas, viss kvällstjänstgöring. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap. Vi eftersträvar en jämställd arbetsplats och ser därför gärna manliga sökande.

Vill du veta mer? Besök gärna polisens webbplats www.polisen.se

ANSÖKAN
Sök tjänsten genom att klistra in följande länk i din webbläsare:
https://recruit.visma.com/Public/Assignment.aspx?guidAssignment=5a76554d-564b-4a5c-9319-f73140e84a24

Sista ansökningsdag är 8 juni.
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: C6802/16

Kontakt
Jenny Freed, Gruppchef 010-56 75 047

Facklig kontakt
Linnea Hjelm, ST 010-56 75 495 (Vxl)
Maria Lorichs, SACO 010-56 75 710
Ralf Andersson, Polisförbundet 010-567 52 95

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
72211 Västerås

Kontorsadress
Västgötegatan 7
Västerås

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414

Jobbnummer
2881698

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: