Platschef till Coor

Coor Service Management AB / Byggjobb / Oskarshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Oskarshamn, Mönsterås, Högsby, Hultsfred, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Coor Service Management AB i Oskarshamn, Mönsterås, Hultsfred, Borgholm, Västervik eller i hela Sverige

Brinner du för att skapa värde och för att bygga långsiktiga och förtroendegivande relationer i en spännande arbetsmiljö med högt säkerhetstänk? Är du en relationsbyggande och lyhörd ledare och bor i Oskarshamn? Då ska du söka den här rollen som sitechef hos Coor!

Vilka är vi?
Coor levererar sedan 2017 tjänster till Oskarshamns kärnkraftverk inom sanering, lokalvård, transporter, fastighetsskötsel, utemiljö, internservice, restaurang med mera. Coors leverans hos kund utökas och därmed behöver vi utöka vår arbetsgrupp.

Vad kommer du att få arbeta med?
Som sitechef har du ett nära samarbete med kontraktschef och kommer axla en stor del av helhetsansvaret för leveransen. Du säkerställer att verksamheten flyter på utan störningar och att vår kund får högsta möjliga servicenivå. Du leder ett team tillsammans med dina gruppchefer och ser till att driften är effektiv och följer uppsatta mål.

Utöver detta kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära:

• planera, leda och följa upp leveransen framåt mot uppställda mål
• personalansvar med fokus att engagera och utveckla medarbetare samt ansvara för arbetsmiljön
• utveckla goda kundrelationer med partnerskap i fokus
• ekonomisk uppföljning samt budget och prognosarbete
• följa upp, analysera och utveckla din verksamhet
• leda och hantera förhandlingar med kunder och samarbetspartners
• säkerställa att verksamheten arbetar på ett välorganiserat och effektivt sätt med fastställda rutiner
• vara en god förebild genom att identifiera, utveckla och genomföra förbättringar inom organisationen.

Du kommer att rapportera till kontraktschef och ingå i kontraktets ledningsgrupp.

Vem är du?
Du är en positiv och affärsmässig ledare med god samarbetsförmåga och en kommunikativ ledarstil. Du är lyhörd, professionell och ser tydligt hur välmående medarbetare bidrar till en lyckad och lönsam leverans. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och en stor fallenhet för att skapa och utveckla goda relationer såväl med kunder som med kollegor samtidigt som du kan balansera kraven från olika intressenter. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har en god analytisk förmåga för att göra riskbedömningar och arbeta proaktivt snarare är reaktivt. Du är administrativt bekväm på ett strukturerat och metodiskt sätt. Du är duktig på att prioritera och på ett flexibelt sätt anpassa dig när förutsättningar snabbt förändras. Du värdesätter styrkan i att bygga ett trivsamt och kompetent team för bästa måluppfyllelse genom tillit- och situationsanpassat ledarskap.

Vi söker dig som har:

• utbildning och/eller erfarenhet inom FM-sektorn, ekonomi, försäljning eller annan likvärdig och relevant utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för rollen
• flerårig erfarenhet av ledarskap med personalansvar där fokus legat på affärsutveckling och management
• trygghet i att arbeta i komplexa affärsmodeller med budget och bokslutsarbete samt att ha ett övergripande ansvar för siffror och analyser för hela kundleveransen
• B-körkort
• mycket god förståelse för svenska i tal och skrift samt god förståelse för engelska
• du är bekväm med datorn som arbetsredskap där O365 används i det dagliga arbetet. Har du erfarenhet av Maximo är det en fördel för att snabbt komma in i systemarbetet
• har du säljerfarenhet med kundbearbetning är det meriterande
• erfarenhet av arbete inom nukleär verksamhet är meriterande.

Vad erbjuder vi?

• Karriärmöjligheter och utveckling inom en växande organisation
• Introduktion för nyanställda
• Kollektivavtal, avtalspension, försäkringar och förmåner som föräldralön och friskvårdsbidrag
• Löpande kompetensutveckling genom interna utbildningar och kurser
• Ett prestigelöst och sammansvetsat team med god gemenskap

Om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidare/Visstid med inledande provanställning på heltid/deltid (100%)

Placering: Oskarshamn

Arbetstid: Vardagar

Tillträde: Enligt överenskommelse

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, radiologisk läkarundersökning, webbaserade utbildningar samt utbildning på plats. För att bli aktuell för rollen måste du ha fyllt 18 år samt ha varit boende och folkbokförd i Sverige i minst 5 år. Bakgrundskontroller utförs på all vår personal vid anställning, läs mer här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/

Övrig information och kontaktuppgifter
Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anders Frenskar via mejl på anders.frenskar@coor.com. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via ansökningsknappen i annonsen med hänsyn till GDPR.

Vi ser fram emot att höra från dig!

All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen.

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Coor Service Management AB (org.nr 556084-6783)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Coor Service Management

Jobbnummer
9027912

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Coor Service Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Coor Service Management AB: