Platschef för Kundcenter
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Sundsvall,
Kramfors,
Hudiksvall,
Ljusdal,
Sollefteå eller i
hela Sverige Referens: 097718-2010
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Kundcenter för privatpersoner Sundsvall
Kundcenter är Försäkringskassans center för telefoni och e-post och vi tar emot samtal från hela Sverige. Kundcenter administrerar Försäkringskassans växel, servicetelefon, E-post, chatt och fax. Varje vecka besvarar kundcenter cirka 150 000 samtal.
Kundcenter för privatpersoner är Försäkringskassans största kundingång och finns placerad på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Sundbyberg och Sundsvall. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lättare att komma i kontakt med och fler ärenden kan lösas direkt. Vi ger information, uppgift om status i ärenden, stöd vid ansökan eller självbetjäning och handlägger också vissa ärenden direkt. Kundcenter för partners är placerat i Åmål/Säffle. Partner till Försäkringskassan är arbetsgivare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter med flera.
Försäkringskassan söker nu
Platschef för Kundcenter Sundsvall
Arbetsuppgifter och ansvar
Vid Kundcenter Sundsvall är ca 100 anställda. Då verksamheten genomgår stora förändringar är det viktigt att genom dialog skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sina uppdrag, sina mål och sin kompetensutveckling. Som chef för kundcenter Sundbyberg förväntas du på ett proaktivt sätt driva verksamheten framåt. Du
• har det samlade personal-, resultat-, budget- och produktionsansvaret för kundcentret.
• har det samlade ansvaret för att våra kunder får en snabb service med god kvalité.
• leder förändrings- och utvecklingsarbetet med särskild tonvikt på ett utvecklat kundfokus samt agerar med lyhördhet för de krav och förväntningar som finns på Försäkringskassan.
• har ett samlat och övergripande ansvar för att servicen ges enligt gällande regler samt att handläggningen sker enligt beslutade handläggningsprocesser och arbetsmetoder.
• ansvarar för att driva ett aktivt arbetsmiljö- och hälsoarbete och för samverkan med berörda arbetstagarorganisationer.
Du rapporterar till chefen för verksamhetsområdet och ingår i ledningsgruppen för Kundcenter. Till din hjälp har du sex enhetschefer som rapporterar direkt till dig.
Kompetensprofil
Du som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls-, ekonomi-, juridik eller beteendevetenskap eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Erfarenhet av kundcenter, produktionsstyrning och processutveckling i ledande ställning är meriterande.
Du är en drivande, mål- och resultatinriktad ledare och har
• gedigen erfarenhet av ledarskap och att leda underställda chefer i förändring.
• stor kunskap om och genuint intresse för samhälls-, bemötande- och kundservicefrågor.
• en god strategisk- och kundorienterad förmåga, kan se till helheten och trivs med att utveckla verksamheten.
• en god förmåga att få dina medarbetare att utvecklas och arbeta mot uppsatta mål samt är lojal med fattade beslut.
• en god samarbetsförmåga, god kommunikativ förmåga och bidrar till att skapa goda relationer.
Publiceringsdatum2010-12-22Övrig informationAnställningen är tills vidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placering i Sundsvall. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten kontakta verksamhetsområdeschef Elisabeth Hultengren tfn 070-116 90 71. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Stig Lindblom, tfn 010-116 79 63.
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Elisabeth Ringsgård tfn 010-119 23 92, för Saco Peter Tyrhandske tfn 010-119 50 65 och för Seko Ebrima Dibba på 08-786 90 00.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 097718-2010 senast den 12 januari 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 808094
Observera att sista ansökningsdag har passerat.