Platschef

Försäkringskassan / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Tjörn, Stenungsund eller i hela Sverige

Referens: 009881-2011
Försäkringskassan söker nu
Platschef för Kundcenter Åmål-Göteborg
Kundcenter är Försäkringskassans center för telefoni och e-post och vi tar emot samtal från hela Sverige. Kundcenter administrerar Försäkringskassans växel, servicetelefon, E-post, chatt och fax. Varje vecka besvarar kundcenter cirka 150 000 samtal.
Kundcenter för privatpersoner är Försäkringskassans största kundingång och finns placerad på fem orter; Lidköping, Västerås, Gävle, Sundbyberg och Sundsvall. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lättare att komma i kontakt med och fler ärenden kan lösas direkt. Vi ger information, uppgift om status i ärenden, stöd vid ansökan eller självbetjäning och handlägger också vissa ärenden direkt. Kundcenter för partners är placerat i Åmål-Göteborg. Partner till Försäkringskassan är arbetsgivare, vårdgivare, försäkringsbolag, myndigheter med flera.
Arbetsuppgifter och ansvar
Då verksamheten genomgår stora förändringar är det viktigt att genom dialog skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sina uppdrag, sina mål och sin kompetensutveckling. Som chef för kundcenter förväntas du på ett proaktivt sätt driva verksamheten framåt. Du
• leder förändrings- och utvecklingsarbetet med särskild tonvikt på ett utvecklat kundfokus samt agerar med lyhördhet för de krav och förväntningar som finns på Försäkringskassan.
• har det samlade ansvaret för att våra kunder får en snabb service med god kvalité.
• har ett samlat och övergripande ansvar för att servicen ges enligt gällande regler samt att handläggningen sker enligt beslutade handläggningsprocesser och arbetsmetoder.
• har det samlade personal-, resultat-, budget- och produktionsansvaret för kundcentret
• ansvarar för att driva ett aktivt arbetsmiljö- och hälsoarbete och för samverkan med berörda arbetstagarorganisationer.
Du rapporterar till chefen för verksamhetsområdet och ingår i ledningsgruppen för Kundcenter. Till din hjälp har du ett antal enhetschefer som rapporterar direkt till dig.
Kompetensprofil
Du som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls-, ekonomi-, juridik eller beteendevetenskap. Vid omplacering från likvärdig eller högre chefstjänst är detta inte ett krav. Erfarenhet av kundcenter, produktionsstyrning och processutveckling i ledande ställning är meriterande.
Du är en drivande, mål- och resultatinriktad ledare och har  
• gedigen erfarenhet av ledarskap och att leda underställda chefer i förändring.
• stor kunskap om och genuint intresse för samhälls-, bemötande- och kundservicefrågor.
• en god strategisk- och kundorienterad förmåga, kan se till helheten och trivs med att utveckla verksamheten.
• en god förmåga att få dina medarbetare att utvecklas och arbeta mot uppsatta mål samt är lojal med fattade beslut.
• en god samarbetsförmåga, god kommunikativ förmåga och bidrar till att skapa goda relationer.

Publiceringsdatum
2011-02-09

Övrig information
Anställningen är tills vidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placering i Åmål eller Göteborg. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten kontakta verksamhetsområdeschef Elisabeth Hultengren tfn 010-116 90 71. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Rasmus Lundin, tfn 010-119 51 25.
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Elisabeth Ringsgård tfn 010-119 23 92, för Saco Peter Tyrhandske tfn 010-119 50 29 och för Seko Ebrima Dibba på 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 009881-2011 senast den 28 februari 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
846482

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: