Plantagen söker Sales and Demand Planner
Plantagen Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Plantagen Sverige AB i Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Järfälla,
Huddinge eller i
hela Sverige På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!
På Plantagen ska våra kunder få ett kundbemötande och en köpupplevelse i världsklass. Som medarbetare i vårt team kommer du att hjälpa Plantagens butiker att få rätt varor i rätt tid.
Nu letar vi efter dig som vill och kan axla rollen som Sales and Demand planner till vårt team Supply Plants.
Publiceringsdatum2021-12-21Dina arbetsuppgifterSom Sales & Demand Planner ansvarar du för att säkerställa påfyllningen till Plantagens olika butiker i Norden genom bevakning av löpande påfyllnad, kampanjfördelningar samt startfördelningar.
I rollen används RELEX som verktyg för att optimera varuflödet och analysera måltal.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Löpande varuförsörjning utifrån fakta och prognos
• Säkra start och kampanjorders till butiker
• Löpande arbete med säljprognoser och analyser
• Löpande följa och ta action på avvikelser
• Jobba tätt tillsammans med Kategori-, inköp- och Logistikteam
• Stödja våra butiker med frågor gällande orders, parametrar i Relex samt att ge relevant information
KvalifikationerVi söker dig som har tidigare erfarenhet inom detaljhandeln och har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi eller likvärdig arbetserfarenhet. Har du tidigare arbetat i en liknande roll med varustyrning är detta stark meriterande, men inget krav.
För att passa in i rollen är du analytisk och trivs i en administrativ roll där du är spindeln i nätet samt har förståelse för hur hela värdekedjan är uppbyggd. Du som söker har en god samarbets- och samordningsförmåga och är duktig på att prioritera arbetsuppgifter för att uppnå uppsatta mål samt arbeta mot deadlines. Som person är du driven, kommunikativ och noggrann.
Krav för tjänsten är att du även behärskar flytande svenska och goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift samt har god systemförståelse och erfarenhet av MS Office.
Vi erbjuder
Hos oss får du roliga och varierande arbetsuppgifter på Nordens ledande trädgårdskedja, med goda utvecklingsmöjligheter och ett stort gäng härliga kollegor!
Tjänsten är placerad på vårt nyrenoverade servicekontor i Frösundavik, Solna. Vi har en informell och trevlig arbetsmiljö med engagerad medarbetare. Här har vi dessutom fri tillgång till högklassigt gym och gruppträningsklasser, café och lunchrestauranger, shuttlebuss direkt till/från Solna station samt vackra utomhusmiljöer i Hagaparken.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tillträde så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag är 16/1-2022. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningLön efter överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPlantagen Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Plantagen Sverige AB (org.nr 556610-3015),
https://www.plantagen.se/ Arbetsplats Plantagen
Kontakt Camilla Pettersson, Planning Manager Supply
camilla.pettersson@plantagen.se Jobbnummer 6198530
Observera att sista ansökningsdag har passerat.