Planning Coordinator

Orio / Inköpar- och marknadsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Orio i Nyköping, Trollhättan eller i hela Sverige

Orio är ett globalt reservdels- och logistikföretag med stark innovativ anda. Bland våra smarta och konkurrenskraftiga lösningar finns logistik och ingenjörskunnande i världsklass och våra rötter inom bilindustrin, eftermarknad och reservdelar går tillbaka ända till 1947.

Företagsnamnet Orio AB bildades 2013, och bildades frånSaab Automobile Parts AB. Vårt huvudkontor finns i Nyköping och ett filialkontor i Trollhättan, samt våra dotterbolag i USA och Europa. Vi är sammanlagt ca 210 anställda inom bolaget. Omsättningen 2018 uppgick till 600 miljoner kr med försäljning till över 50 marknader.

Vårt långsiktiga mål är att som verkstadspartner leverera vårt erbjudande genom innovativa tjänster och med modern teknik, samtidigt som vi utvecklar och stärker våra kunders affärer. Vi går en spännande framtid till mötes, där innovation och kundnära ambition går hand i hand. Genom att bredda vårt erbjudande och utöka vår kundbas fortsätter vi att växa och utvecklas.

Om tjänsten - innehåll och ansvarsområden

Vi söker dig som vill arbeta med materialplanering av reservdelar för Saab samt att stödja vår växande TPL kundsupport med orderhantering och support. Du kommer att vara vår nyckelspelare inom planering och arbeta i tätt samarbete med inköpsorganisationen, övriga planerare samt vår lagerverksamhet och kunder. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Nyköping och med start så snart som möjligt. Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Planering och anskaffning av materialfrån leverantör och till USA lagret
• Taktisk parametersättning i SOLO
• Rapportera kapitalbindning, tillgänglighet etc
• Förvaltning och utveckling av planeringsystemet SOLO - dvs kravställning gentemot Orio IT och leverantören Promosoft
• Utveckling och paketering av planeringstjänsten för att kunna erbjudas till 3PL kunder

Kvalifikationer - utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, noggran och serviceinriktad och att du kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på engelska. Vi tror även att du har;

• God systemkunskap i planeringsverktyget SOLO eller liknande planeringsverktyg och en god förståelse av materialplanerings principer
• God systemkunskap i planeringsverktyget SOLO eller liknande planeringsverktyg och en god förståelse av materialplanerings principer
• Avancerad PC-kunskap och excel kunskap.
• God analys och presentationsförmåga
• Erfarenhet att kravställa IT system och gärna då supply chain relaterade system
• Avancerad kunskap i officepaket
• Vana/förståelse för utformning av processdokumentation. Mötesnoteringar, rutiner och åtgärdslogg i gränssnitt mot 3PL kund

Upplysningar och ansökan

Upplysningar om tjänsten lämnas av Jonas Nilsson, Head of Orio Logisticspå telefonnummer+4615524 41 16

Eftersom vi gör löpande urval ser vi gärna att du anmäler ditt intresse snarast, dock senast2019-07-21.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-06-20

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Greta Persson anna-greta.persson@orio.com

Företag
Orio

Adress
Orio
Flättnaleden 1
61181 Nyköping

Kontorsadress
Flättnaleden 1, Nyköping

Jobbnummer
4840574

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Orio

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Orio: