Planner till PwC

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige

Har du erfarenhet ifrån administration och serviceyrken, är du kommunikativ och gillar struktur? Är du dessutom redo för en ny utmaning med chans till utveckling? Då kan detta vara något för dig och jag tycker att du ska söka tjänsten som Planner till PwC i Lund nu!

Om tjänsten
Tjänsten är på heltid och innebär att du kommer att ingå i PwC:s planeringsfunktion. Här har du ett ansvar för kapacitetsplaneringen på Delivery Center. I tjänsten ingår mycket kommunikation med interna kollega i Lund såväl som externa kollegor då du är mottagare av beställningar som inkommer ifrån revisionsteam i hela Sverige. I din roll agerar du spindeln i nätet och löser situationer kan uppstå i det dagliga arbetet.

Delivery Center i Lund är en firmagemensam stödfunktion åt PwCs revisionsteam i hela landet. Delivery Centers syfte att stödja deras kunder i att skapa värdetillväxt och trygghet.

I din roll som planner kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• ta emot orderflödet och löpande allokera beställningar från teamen till lämpliga medarbetare
• vara kontaktperson för revisionsteamen
• koordinera, planera och omplacera ärenden i nära dialog med DC:s medarbetare och teamledare
• förmedla acesser till databaser till personal inom DC

Om dig
Vi söker dig som har avklarad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, alternativt arbetslivserfarenhet inom arbete med administration, gärna inom företagsekonomi och redovisning. Arbetslivserfarenhet från serviceyrken är meriterande, gärna inom restaurang, hotell, vård och omsorg eller kundtjänst/helpdesk. Här krävs det att du som person är stresstålig och har en förmåga att kunna prioritera och koordinera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Inom PwC värderar man ett gott samarbete och det viktigt att du är en lagspelare som gärna bistår och stöttar dina kollegor när det behövs. Du sitter i ett öppet kontorslandskap med flexibla arbetsplatser, lokalerna ligger i Lund.

Viktigt för tjänsten är:
• van PC-användare och behärskar Officepaketet främst Excel
• du arbetar självständigt och ansvarsfullt
• har god problemlösningsförmåga
• strukturerad, analytisk och noggrann i sitt arbetssätt
• flytande engelska och svenska i både tal och skrift - har en god kommunikationsförmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Planner är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på till och med slutet av juni 2019. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos PwC.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Ida-Maria Karlsson via tel: 0736 84 72 91 eller mail: ida-maria.karlsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord Planner, ärendehantering, kommunikation, PwC, Adecco, Lund, ekonomi, koordinator,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2019-04-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-02
Ange följande referens när du ansöker: ref-29520
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Karlsson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Jobbnummer
4708964

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: