Plankoordinator
Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Planenheten är idag 20 medarbetare som arbetar för att Södertälje ska växa utifrån kommunens mål - socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbara Södertälje.
Vi jobbar projektinriktat med kontorets planeringsuppdrag från översiktlig planering och strategiska planeringsuppdrag till detaljplanering för hela kommunen. Vi har ett öppet arbetsklimat där vi lär av varandra och samarbetar i team.
Vi brinner för kommunens utveckling, värnar om ett mer hållbart samhälle och vill ha dig med på vår resa!
Plankoordinatorns roll i den fysiska planeringen handlar mycket om att stötta planarkitekterna genom de olika delarna i planprocessen och säkerställa att formalia och ärendehantering sker inom lagstadgade tidsramar.
Vi har idag två plankoordinatorer som tillsammans sköter enhetens administrativa uppgifter samt ser till att det digitala flödet fungerar som det ska, det vill säga som "Spindeln i nätet" och ser till att det är ordning och reda på enheten.
Publiceringsdatum2024-08-22ArbetsuppgifterPlankoordinatorerna arbetar idag bland annat med registrering av inkommande handlingar, expediering av beslut, kungörelser samt enhetens faktureringar.
Vid behov görs utlämning av allmänna handlingar och framtagande av statistik och beställningar till enheten, t.ex. datorer och dataprogram, samt jobbar med enhetens hemsidor. Plankoordinatorn bokar även in våra gemensamma möten och aktiviteter och ser till att nyanställda får en bra start hos oss.
Som koordinator behöver du ha förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du samarbetar med kollegor för att hitta lösningar för ett effektivt och rättssäkert arbetssätt. Du kommunicerar tydligt och vänligt med medborgare så väl som med kollegor i både tal och skrift.
Plankoordinatorerna arbetar tillsammans med systemförvaltare och verksamhetsutvecklare då en viktig del i rollen är att utveckla vårt digitala arbete, system och processer.
Du fungerar också som stödfunktion åt gruppledarna och planchef.
Vem är du?
Vi söker dig som trivs i det administrativa, som kan ha många bollar i gång samtidigt och självständigt hitta nya lösningar. Som person är du noggrann, strukturerad och har både kvalitets- och kvantitetstänk. Du behöver vara stresstålig, serviceinriktad samt tycka om att samarbeta och hjälpa till även i högt tempo. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och målinriktat för att nå både enhetens mål så väl som dina egna.
Enheten jobbar till största del digitalt och du behöver därför ha goda kunskaper inom IT och vana av att jobba i olika verksamhetssystem.
Dina personliga egenskaper• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du har ett positivt förhållningssätt på högt ställda krav från medborgare och kollegor.
• Du är noggrann och kvalitetsmedveten samt har förmåga att skapa struktur i ditt arbete, och är självgående.
• Flexibilitet och en vilja att lära dig nya saker är ett måste då vi är en enhet i utveckling.
Kvalifikationer• En eftergymnasial utbildning inom till exempel administration, samhällsbyggnad eller annan utbildning som kan vara relevant för rollen. Alternativt flerårig arbetslivserfarenhet inom administration i offentlig verksamhet.
• Förståelse kring den offentliga sektorns arbetssätt.
• Erfarenhet och goda kunskaper i digitala arbetssätt och IT.
• Goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift.
Meriterande:
• Erfarenhet av administrativa och koordinerande uppgifter i offentlig förvaltning.
• Kunskap i förvaltningslagen, kommunallagen samt offentlighets- och sekretesslagen.
• Kunskap i Plan- och bygglagen.
• Arbetat i och har en god förståelse för samhällsbyggnadsprocessen.
• Kunskaper inom projekt- och ärendehanteringssystemen Antura och Ciceron.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Vår arbetsplats är Stadshuset precis intill pendeltågsstationen Södertälje C. Här har du nära till Södertälje centrum, pendeltåg, bussar och en fantastisk utsikt över såväl staden som kanalen.
Vi tillämpar årsarbetstid och en flexibel arbetsplats med möjlighet till distansarbete, del av arbetstiden, i samråd med din chef.
Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, och du får också möjlighet att växla semesterersättning till extra semesterdagar.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse.
Välkommen till oss!
Övrig informationUrval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Ersättning individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)
Kontakt Planchef
Christina Svartsjö
Christina.Svartsjo@sodertalje.se 08-523 032 83 Jobbnummer 8855231
Observera att sista ansökningsdag har passerat.