Planeringssjuksköterska till Hemsjukvården
Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd / Undersköterskejobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd i Kungälv I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Publiceringsdatum2022-11-18BeskrivningVi har fått ytterligare resurser för att utveckla och stärka upp verksamheten inom arbetet kring Nära Vård.
Hemsjukvårdens sjuksköterskeenhet erbjuder möjligheten för dig att växa i din profession i ett varierande arbete med stort eget ansvar. Som sjuksköterska i hemsjukvården gör du skillnad. Vi bedriver verksamhet dygnet runt, året om för personer som av olika skäl behöver vård i hemmet eller på särskilt boende. Sjuksköterskorna är organiserade i en hemsjukvårdsenhet där man ansvarar i team för olika geografiska områden. De har sin bas på Stadshuset i centrala Kungälv. Vi har en stöttande miljö där vi uppmuntrar och lär av varandra för att skapa en trygg och bra vård för kommunens invånare.
Dina arbetsuppgifterDitt huvudsakliga uppdrag kommer vara som planeringssjuksköterska men det kommer även ingå kliniskt arbete med patienter i hemsjukvården. Som planeringssjuksköterska kommer du ta emot remisser från bland annat sjukhus och vårdcentraler samt bedöma om rätt till hemsjukvård finns. Du ska kunna utföra medicinska bedömningar och riskbedömningar. Du ska kunna leda och prioritera arbetet men också kunna handleda och stötta vårdpersonal, patienter och anhöriga. Som sjuksköterska hos oss arbetar du med stort eget ansvar både i team och självständigt. Arbetet är omväxlade och stimulerande. Vi arbetar mycket med olika digitala system som hjälpmedel, till exempel digital signering.
Du har ett nära samarbete med enhetschef, kollegor, omvårdnadspersonal, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Du arbetar flextid och just nu pågår en schemaöversyn så antalet ev. helger i tjänstgöringen är inte klart.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet. Om du tidigare arbetat som planeringssjuksköterska i kommun, sjukhus eller vårdcentral är detta extra meriterande. Du är flexibel, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
I dina arbetsuppgifter ingår att dokumentera och kommunicera med olika parter vilket kräver goda kunskapar i det svenska språket både i tal och i skrift. Då dator och digitala system används som arbetsredskap krävs det god datavana.
B-körkort är ett krav.
Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Övrig informationAnsökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungälvs kommun, Trygghet och Stöd
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/657".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd
Kontakt Elisabeth Wedenmark
0303-239564 Jobbnummer 7186573
Observera att sista ansökningsdag har passerat.