Planeringssekreterare

Stenungsunds kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stenungsund
2013-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Planeringssekreterare" (publicerad 2014-12-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten i Stenungsund

Stenungsund, det goda kustnära samhället med framtidstro och utveckling.

Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25000 invånare, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhetssyn, öppenhet och delaktighet är ledord i vår organisation.

Som planeringssekreterare arbetar du på kansliavdelningen som tillhör sektorn för stödfunktioner. Kansliavdelningen har sexton medarbetare och ansvarar för administration till politiken, juridiska frågor, utredningar, arkiv, diarium, överförmyndarverksamhet mm. Avdelningen är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer och styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer.

Publiceringsdatum
2013-12-21

Arbetsuppgifter
Stenungsunds kommun har en politisk och verksamhetsmässig organisation som i vissa stycken skiljer sig från den mest traditionella. Bland annat bedrivs kommunstyrelsens beredning via fyra utskott och kommunfullmäktige har utsett beredningar för att bereda politiska framtids- och visionsfrågor.
Du kommer ha en viktig roll i kommunens målstyrning och verksamhetsplaner. Du är med och arbetar fram förslag till målformuleringar och verksamhetsplaner tillsammans med cheferna. Du ska också arbeta med uppföljning och samordning av nyckeltal i kvalitetsfrågor som rör våra verksamheter. Du kommer att sammanställa material utifrån olika typer av undersökningar och det är av stor vikt att du kan analysera och framställa omfattande material på ett enkelt och begripligt sätt. Du är projektledare och kommunens representant för arbetssättet Kommunernas kvalitet i korthet KKIK (övergripande kvalitetsarbete).
Du kommer att ansvara för det administrativa stödet, koordinera och handlägga ärenden till de politiska beredningarna i samband med att de utför det uppdrag de fått av kommunfullmäktige.
Viktiga inslag i arbetet är att samordna och leda arbetsgrupper för gemensamma projekt, att ha dialog samt avstämningar med politiker, kommunledning och övriga chefer i avsikt att skapa bättre förutsättning för kommunens sammanhållna planering i kommunen.
I arbetsuppgifterna ingår också att arbeta i olika former av utredningsarbete, att skriva tjänsteskrivelser, upprätta yttranden, sammanställa statistik och undersökningar med mera. I rollen som planeringssekreterare ingår att ha ett nära samarbete med övriga på enheten och även att arbeta med frågor som arvoden, formalia före, vid och efter sammanträden mm.

Kvalifikationer
Som planeringssekreterare ska du ha
• förmåga att driva omvärldsbevakning och hålla dig uppdaterad inom området
• förmåga att ta initiativ till förändring och utveckling inom området tillsammans med andra specialister och chefer
• förmåga att leda och driva såväl uppdrag som grupper mot angivna mål
• mycket god språklig förmåga och kunna analysera och förklara komplicerade sammanhang på ett enkelt och pedagogiskt sätt

Som person är du noggrann, flexibel, engagerad och ser till helheten.
Förvaltningshögskolan eller motsvarande högskoleutbildning lämplig inriktning är ett krav och du ska ha flerårig erfarenhet inom några av angivna områden.
Du har en god pedagogisk, analytisk och kommunikativ förmåga och skapar engagemang och förtroendefulla relationer genom att du är lyhörd och lätt att samarbeta med. Du arbetar gärna såväl självständigt som i team. Du har lätt att uttrycka dig i tal och i skrift. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är en förutsättning och att leda och genomföra förbättringsarbete meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-07
Ange följande referens när du ansöker: A369465
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Doris Eliasson, Kanslichef 0303-738324 doris.eliasson@stenungsund.se

Facklig kontakt
De fackliga företrädarna nås via kommunens växel 0303-73 00 00

Företag
Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Adress
Stenungsunds kommun, Kanslienheten
444 82, Stenungsund
44482 Stenungsund

Jobbnummer
1736980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten: