Planeringssamordnare till Avdelningen konsumentstöd
Konsumentverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Inom Avdelningen för konsumentstöd arbetar vi med olika former av information och vägledning som hjälper konsumenter att göra medvetna val. Vi stödjer också kommunernas konsumentverksamhet och lärare inom konsumentområdet. Avdelningen består från 2017 av Enheten för konsumentupplysning, Konsument Europa, Kommunikationsenheten, Enheten för kunskapsstöd och en avdelningsgemensam stödenhet.
Dina arbetsuppgifter
Som planeringssamordnare arbetar du med planering, samordning och uppföljning av avdelningens verksamhet, t.ex. verksamhetsplanering, budget och budgetrevidering samt årsredovisning. Du arbetar också med att ta fram underlag för uppföljning och utveckling av verksamheten och du samarbetar i vissa delar med myndighetens controllerfunktion. I rollen ingår även att bistå avdelningens chefer och självständigt hantera uppgifter utifrån aktuella behov, exempelvis sammanställningar, presentationer, planering av konferenser, administrativa uppgifter, avdelnings- och enhetsarrangemang, samverkansprocesser etc. Det är vanligt förekommande med samarbete och samverkan i olika myndighetsgemensamma projekt och initiativ.
Din bakgrund
Du har relevant högskoleutbildning samt erfarenhet av självständigt arbete med strukturerade planerings-, budget- och årsredovisningsprocesser. Du har erfarenhet av att arbeta med IT-system för ekonomisk planering, rapportering och uppföljning. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska och du är van att ta fram pedagogiska sammanställningar, presentationer, promemorior etc. Meriterande är arbete inom offentlig verksamhet.
Du har ett proaktivt förhållningssätt med förmåga att självständigt planera, bedöma behov och prioritera insatser. Med din analytiska förmåga ser du helheter och samband och du tar gärna initiativ för att förbättra verksamhetens processer. Du är effektiv, strukturerad och har lätt för att ta till dig information och anpassa ditt arbete efter nya förutsättningar. Viktiga kännetecken hos dig är servicekänsla, samverkans- och samarbetsförmåga liksom god organisatorisk och administrativ förmåga. Du bemöter självklart andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Mia Ohlsson.
Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Johan Jarelin för SACO-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg.
Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2016/1069.
Senast den 19 oktober 2016 vill vi ha din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Publiceringsdatum2016-09-29ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-19
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2016/1069
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Ohlsson 0771-42 33 00
FöretagKonsumentverket
AdressKonsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD
KontorsadressBox 48
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3075397
Observera att sista ansökningsdag har passerat.