Planeringssamordnare Storvik hemtjänst
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Undersköterskejobb / Sandviken
2024-11-21
Visa alla undersköterskejobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Omsorgsförvaltningen med cirka 1300 anställda omfattar fyra verksamhetsområden samt ett verksamhetsområde för ledningsstöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder meningsfulla och betydelsefulla arbeten. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Verksamhetsområdet ordinärt boende söker nu planeringssamordnare.
Är du en noggrann och strukturerad person som vill vara med och utveckla hemtjänstens planeringsarbete? Har du erfarenhet av planering och vill bidra till att våra omsorgstagare får rätt stöd och omsorg i vardagen? Då kan rollen som planeringssamordnare hos oss vara perfekt för dig!
Välkommen med din ansökan till Storvik hemtjänst!
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2024-11-21ArbetsuppgifterArbetsuppgifter som ingår i rollen;
* Planera och optimera arbetsscheman för hemtjänstpersonal utifrån omsorgstagarnas behov och personalens tillgänglighet.
* Hantera akuta förändringar i planeringen och bemanning vid frånvaro.
* Kommunicera och samarbeta med kollegor, omsorgstagare, anhöriga och enhetschef.
* Följa upp och dokumentera arbetet för att säkerställa kvalitet och effektivitet.
Som planeringssamordnare ansvarar du för att planera och samordna det dagliga arbetet inom hemtjänsten. Du håller kontakterna med omsorgstagare, anhöriga, biståndshandläggare och legitimerad personal. Planeringssamordnaren har en stödroll i verksamheten för att öka kvaliteten i omsorgsarbete med syfte att riktlinjer och rutiner efterlevs i verksamheten.
Planeringssamordnaren är en kulturbärare där god kvalitet, gott bemötande och effektivitet är centrala delar i arbetet. Planeringssamordaren ska, i nära samarbete med enhetschef analysera och eventuellt omfördela resurser samt ha ett ekonomiskt tänk för den mest optimala planeringen.
Planeringssamordnaruppdraget är en deltidstjänst i varierande grad, rätten till heltid innebär en kombinerad tjänst med omsorgsarbete i hemtjänsten.
KvalifikationerDina kvalifikationer är;
* Erfarenhet av planeringsarbete i hemtjänsten
* Goda IT-kunskaper
* Starka kommunikativa förmågor och en förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat.
* Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Personlig lämplighet;
För rollen som planerare inom hemtjänsten är personlig lämplighet en avgörande faktor. Vi söker dig som har en naturlig fallenhet för struktur, noggrannhet och problemlösning. Du har förmågan att hålla huvudet kallt och agera flexibelt även under tidspress eller när förutsättningarna snabbt förändras.
Vidare är du lyhörd och har en god kommunikativ förmåga, vilket gör att du kan skapa goda relationer med kollegor, omsorgstagare och anhöriga. Som person är du ansvarsfull och engagerad i att bidra till en verksamhet som främjar både kvalitet och omtanke.
Slutligen uppskattar du samarbete, men har också förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ för att förbättra planeringen och lösa uppkomna utmaningar på ett effektivt sätt.
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats
https://sandviken.se/arbete-och-karriarVill du veta hur det är att bo och leva i Sandvikens kommun? Kontakta oss gärna på telefonnummer 026-24 24 32 så berättar vi mer!
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på
www.sandviken.se/ledigajobb Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C220277".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Verksamhetschef
Pernilla Nymo
pernilla.nymo@sandviken.se 026-241920 Jobbnummer 9022462